Brun utan sol!

Brun utan sol! Dom produkterna som man i början tyckte var löjligt att köpa o mobbade alla som hade, dom har man själv nu :) haha.

Undra varför det var så att Brun utan sol var något slags "Tabu" relaterat ord som man inte kunde skrika ut.
´Men det kanske bara är det bara jag som kände det såhär, skulle inte förvåna mig ^^

Brun utan sol har aldrig varit min grej,  under hela min uppväxt har jag fått genomlida doften av brun utan sol då min mamma missbruka det extremt, :)

Vaknade upp imorse efter utgången igår och tittade mig själv i spegeln. Med en brinnande huvudvärk, slaffsig tofs i håret, stor vit t-shirt på sig så luktade mina ben och armar denna ingrodda doft utav brun utan sol.
Fick nästan panik och gick ut o skrubbade mig i duschen haha! :)

Är det bara jag som tycker att alla Brun utan sol produkter (som jag presenterar här nedan) luktar riktigt räligt efter ett tag? skulle varit kul o veta

Här är iafl några få produkter som jag har provat, konstigt nog :D
Priserna är tyvärr inte utsatta men jag lovar, jag som inte ens tycker om solkrämer köper ingenting för över hundringen.


1.
 image326
Dove summer glow.
Finns i många nyanser så att man själv kan välja hur "solbränd" man vill se ut.
Luktar rätt gott, men efter ett tag luktar man som en blandning av blöt hund och torkat ko-hud, haha ursäkta mina liknelser!

Har för mig att den var rätt billig, och det förstår jag också för att man måste smörja ut den riiiiiiktigt bra för att man inte ska få ränder och märken (så man liknar en zebra). Nä tack detta är nog den sämsta av alla brun utan sol krämer som jag har provat. Fast om man gillar att bli orange så ska jag inte säga någonting ^^


2. image327                        Nivea Summerbeauty!
I ett hopp om att dessa krämer ändå skulle funka så köpte jag Niveas liknande kräm direkt efter den hemska dove incidenten. Har dock inte så mycket att säga om denna. Ungefär likadan som Dove's. Luktar kankse lite godare än dove, och då är det bara en liten liten gnutta.

Efter ett par gånger blir korken/öppningen rätt äcklig och smutsig och gammalt klet stelnar och den blir genast rätt skabbig. Men ändå trots allt så skulle jag hellre rekommendera denna än Dove. Blir orange av denna också, fast nt lika mkt som med dove, inte på min hud iafl :) fast var kankse lite mer sparsam med mängden kräm nu.

3.
image328Nivea summer touch spray.
Detta var min sista utväg, tänkte att om en kräm inte kan få det som jag vill så kankse en spray kan!

Här masserar man bara in dom utspridda strålarna och då kankse allting jämfördelas. Tog på mig denna igår, blev lite frustrerad efter ett tag och skulle ta på mer men då hann K stoppa mig och sa att det inte syntes förrän efter 4 timmar. 4 TIMMAR, e dom galna?
Man har aldrig så mycket tid när man ska ut. Men men, har inte så mycket att säga om denna. Såg inte så mycket av den överhuvudtaget. Rätt så intet sägande spray. Får kankse ta lite mer nästa gång?

Denna kostade runt hundringen. Men nu har jag beslutat mig att sluta upp med dessa krämer och istället gå tillbaka till min absoluta favorit! Den kommer här nedan!

4.
image329
SOLPUDER! Min favorit! Kan absolut rekommendera denna solpuderask från Oriflame, kostar runt 130 kronor faktiskt och är ett snäpp dyrare än krämerna. Men gud vad det är värt det!

Dom små kulorna i asken är i olika färger, allt från beigt till ljusrosa, och med några enkla tag med puderborsten så sitter en härlig färg på ansiktet och lite av kroppen.

Tror inte att det är så hemskt roligt att ta en borste och borsta över hela kroppen, men denna är iafl härlig och ha i ansiktet/hals/bröst.




Jag är ju ingen människa som tror på det där extrema krämerna som man kan fuska hela kroppen med, det är så klibbigt o luktar äckligt och jag e hellre riktigt solbränd :) ser mycket fräschare ut.

Men har ni något o säga eller vill fråga någonting så skriv gärna bland kommentarerna!
Det var allt ifrån mig!


Kram M

Kommentarer
Postat av: Kinga

Haha va olika människor kan vara för när jag testade olika brun utan sol produkter så var dove den bästa, visst de luktar illa efter ett tag o så, men den var riktigt bra... jag orkade inte med lukten tillslut o slängde mig i solariet istället... rekomenderas, haha, man slipper doften!

2007-04-22 @ 19:11:41
URL: http://accesstobeauty.blogg.se
Postat av: M

jasså? :D där ser man. Ja det måste verkligen vara något med huden o alla olika ämnen i kroppen som gör att vissa krämer passar andra och olika.
Ja faktiskt, solarium e nog grymt mkt bättre på vintern än krämer som klibbar o luktar :D

2007-04-22 @ 19:48:13
Postat av: fashionable

jag tycker att alla brun utan sol produkter luktar lite curry efter ett tag.

2007-04-23 @ 18:17:56
Postat av: L

Haha! Ja, det var en rätt bra beskrivning! Gottt luktar det itne iaf ^^

2007-04-23 @ 19:00:07
URL: http://www.ThreeOfAKind.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0