Dofter!

Här har jag gjort ett litet doft-galleri med dofter jag har/haft väldigt nära mig. Exempel systrar o.s.v
Det är VÄÄÄÄLDIGT svårt att beskriva dofter med bara ord. Kanske kan låta rätt enformigt men hoppas att det ger en klarare bild än om jag hade skrivit "luktar torkat cederträ" o.s.v ;) hahaha

/M

image331


1. DKNY, Donna Karen New york,
Älskar denna parfymen! Den är så fräsch och har en underbar doft, den går inte riktigt att beskriva. Är nog en någon utav dom bästa dofterna jag prövat.

2. Ralph lauren,
Denna parfym är precis i samma genre som DKNY. Fräsch och härlig doft som passar till alla lätta tillfällen då man bara vill lukta fräsch och ny.

3. JLO's nya parfym,
Det var ett tufft beslut när man skulle välja mellan denna och DKNY (den röda). Tillslut blev det DKNY. Denna doftar lätt, festligt och vilt.

4. Light blue,
Kändisar som madonna har den. Men ändå tycker inte jag att den är något speciellt. Den doftar lite tungt och är väldigt svår att hitta kläder/outfits som passar till den.

5. DKNY Red,
Jag älskar denna jätte mycket! Skulle beskriva den på precis samma sätt som den gröna.

6. Clinique Happy Heart.
Detta var min första parfym och den är så fruktansvärt god och är ändå rätt okänd. En bra guldgruva för den som vill behålla sin ljuvliga doft för sig själv :)

7. Jlo Glow. 
En enkel, tråkig och liten flaska. Den luktar reklam, haha. Det är svårt att förklara men det känns inte som att Jlo verkligen varit med och bestämt om denna. Luktar för vanlig.

8. Flower by Kenzo,
Tant tant tant i modern form...

9. Laura Biagotti.
Mysig doft, svårt att beskriva den. Den är varken fräsch eller tung.

10, Puma,
För att vara Puma så luktar den här jätte gott! Fräsch och festlig och man kan ha den vid alla tillfällen. Man kan lätt luras till att inte köpa den då man tror att den luktar för sportigt, men så är inte fallet.

11. Gucci rush, en väldigt tung doft som luktar mycket mycket mycket, svårt att beskriva men den luktar rikt..

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0