Härliga dofter! Tips!

Idag har varit en riktig slappe-söndag! Härligt!
Jag har legat mestadelen på min liiiiilla balkong och solat! Ni som har varit här vet hur liten den är, om jag ligger diagonalt så får jag plats! haha!

image461

Nu blir det lite matlagning och sen ska jag ta ett låååångt bad!

Tänkte tipsa om lite goda duschdofter som jag älskar! Alla tipsar alltid om parfymer och så, som ändå är rätt dyrt.. Jag har aldrig läst någon som tipsar om ngt så billigt som goda shampoon. Jag menar, det finns bra och dåliga av dom med, och dom ska helst lukta många timmar fram..

Här har ni mina favoriter i just shampoo:

image462

Nr 1.
Jane Hellen.
Detta är nog vår favorit! Både K´s, M´s och min! Oj, vad den är god! Den luktar hela dagen och är otroligt fräsch!
Ni måste prova den! Sen är ni fast! Jag har faktiskt aldrig sett dom på HM eller så..
Jag jobbade en kort period på Engelbrektsboden *host* :) och där sålde vi dom i alla möjliga dofter!
Sen har jag också sett dom på Rusta.. Inte alls dyra! 20kr falskan och jag lovar att håret doftar mkt och hela dagen!

Nr 2.
Herbal Essences. Denna är också en stor favorit! Den doftar också väldigt länge och finns i många olika dofter! Min favorit här är Rainforrest. Jag som har lockigt hår måste ha ett bra balsam för att reda ut lockarna efter dusch och detta balsam är väldigt bra!

Nr 3.
Dove! Behöver nog inte förklara mkt mer.. ni har nog alla provat Dove nångång i ert liv! :) Fräsch och väldigt krämig! Behöver knappt smörja in sig efteråt!



image463När det gäller deodoranter finns det också många skojare..
Jag använder mig endast av en sort och ingen annan. Varför byta när man har hittat sin favorit? :)


Min favorit i Rexona djungeln är den med Aloe Vera i. Hur god som helst!

Igår när jag var och handlade tänkte jag dock svika min favorit och köpa den nya Nivea-deon, Pearl Beauty.
Den luktar rätt gott men får se sen efter duschen om den håller sina löften :)

Eller som en tant på mitt jobb sa häromdagen på extrem skånska : Ooo! Jag måste preova den där nya deodåranten Niveja! Ni vejt den däur som göur att man blir helt glittirg under amarna! Den verkar så geod!

image466

Eh? Va? haha! Du har nog missförstått det hela.. Vem vill se glittirg ut under armarna? haha! Då ser man ju bara helt svettig och ofräsch ut hela dagen! Jepp, jag skrattade tyst för mig själv och rättade henne inte ^^

Ok.. då går vi vidare..

Duschcreme!

Ja, alltså jag tillhör den sortens människa som inte så ofta har duschcreme hemma. Jag brukar tvätta mig med schampoo. Varför slösa pengar på det? :)
Men.. när det är erbjudanden eller så, så brukar jag slå till. Och dessa är mina favoriter!
image464
Barnängen. Hur god som helst! Den är ju till barn, så kan man lukta friskare? :)
Nivea oil. Denna är jätte mysig att tvätta in sig i! Luktar jätt gott och är oljig i konsistensen. Man behöver inte smörja in sig efteråt och luktar väldigt länge!

Jepps.. det var nog allt om dofter!
Har ni tips så skriv gärna! Man kan aldrig få för många tips! :)

//L

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0