Malmö i mitt hjärta

Gud vad skönt o vara tillbaka hemma i Malmö igen :)
Har varit iväg så mycket nu, spanien, Åhus, Småland och nu har man ingen brådska längre utan kan bara ta det lugnt  "malmö-vis" ^^.

image2054

Jag märkte en grej (eller så inbilla jag mig själv ^^) när jag hoppa av tåget på centralstationen för att gå hem.
Direkt när dörrarna öppnades till Malmö så fick jag så ont i näsan (haha).

Det var nästan jobbigt att ta djupa andetag.

Då slog det mig hur smutsigt och hur mycket avgaser det egentligen finns i en storstad och att jag inandas det vaaarje dag 24/7. Jag fick nästan lite ångest. Detta var inte alls som skogsluften uppe i dom småländska skogarna.

Har ingen annan känt det så här nångång?

Att man känner sig så förgiftad när man kommer en storstad?

/ My

Kontakt: [email protected]

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Japp, när jag var i Warszawa i Polen mitt i smeten (bodde där förra veckan) så kände man avgaserna in i lght, not so nice. Föredrar att bo i mindre städer.

2007-07-28 @ 17:43:25
URL: http://Smultronros.webblogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0