Smink

Idag blir det fest i Helsingborg. Kul kul! :)

Tänkte visa lite hur jag sminkar mig och vilket smink jag använder mig av.

Jag sminkar mig inte så mkt på vardagarna. Det blir oftast bara mascara och läppglans, det är skönast så och man sparar den tiden. Men då jag ska på fest eller då vi har spelning så blir det rätt mkt av den varan!

Älskar make up! Älskar att experimentera med färger och dylikt. Då jag ofta står på scenen med strålkastare och så på, så får man sätta på sig en rejäl fest make up för att det ska synas.

Så här ser min fest- make up ut.


image1785


Jag blandar dyrt med billigt smink. Vissa saker är det verkligen inte så stor skillnad på om man köper det på make up store eller HM. Tycker jag iaf.

Ögonen är det absolut viktigaste för mig när jag sminkar mig! Det kommer ni att märka när jag listar mitt smink. Till 90% är det bara ögonen som gäller :)

Ögonskuggorna är ngt jag hellre lägger lite mer på. Billiga ögonskuggor är inte bra, håller inte lika länge, ger inte lika mkt färg och ramlar av direkt. Så om man ska investera i ngt så tycker jag absolut en bra ögonskugge-pensel och ett par fina ögonskuggor. Dom håller super länge!

Mina ögonskuggor kommer ifrån Mist Stockholm och jag älskar dom! Rekommenderar verkligen det märket! Dom kostade ca 100kr styck.

Rougen kommer ifrån Isadora. Jag letar efter en mer somrig nyans då denna känns lite mer höstig. Men tar man bara lite så märks inte nyansen lika mkt.

Jag köpte ett bronspuderEbay och det kommer ifrån Bodyshop. Ett bra märke och man får upp precis lagom mkt på borsten. Pudret kanske är en aning för glansigt för min smak. Tycker att man ser mer svettig ut i hyn när det glänser än glammigt, haha!

Eyelinern kommer ifrån HM. Ser ingen anledning att köpa en dyrare, den funkar super bra och sitter i hela kvällen. Kostar ca 50kr.

Samma sak med ögonbryns-pennan. Kommer ifrån HM och är bra. Varför byta då? :) Kostar ca 30kr.

Mascaran är köpt från www.kicki.be och är märket Max Factor. En bra maskara och ett super bra pris hos denna tjej!

Huden är jag inte så jätte glad för att överdriva. Jag har hellre en sund hy än en tegelhy som spricker när man ler. haha! Jag brukar bara ta lite concealer under ögonen och lite puder över. Sen är det klart. Min concealer är från Cover Girl och är också köpt av Kicki (ovan)

Samma sak gäller läpparna. Framhäver jag ögonen som pass mkt som jag gör så väljer jag att låta läpparna vara lugna. Tar oftast bara ett glansigt läppglans. Detta är köpt på Ebay.

Så här har jag sminkat mig idag för festen:

image1786

Kram Liza

Kontakt: [email protected]

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Helsingborg, här bor ju jag :D

2007-07-14 @ 19:57:02
URL: http://mitchomatcho.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0