The Sims

image1576Jag ÄLSKAR sims, jag har ALLTID älskat sims och kommer ALLTID o göra det ^^ haha!

Jag är nog en såndär människa som aldrig kommer växa upp ifrån Sims-spelen.
Jag och min tvillingsyster Kim (som även har denna blogg) har spelat sims sedan flera flera år tillbaka. Vi har alla simsspel som någonsin gjorts och spelade det som dårar tsm :)

När man var liten och inte visste så mycket om datorer så blev sims ett sätt för en o lära sig tangenter o musklick o lite logiskt tänkande faktiskt.
Vi hade bara en dator på den tiden så när den ena spelade sims så skiftade vi varannan timme för den andra satt bredvid på en stol och tittade på :D haha!

Vi spelade säkert mer än 8 timmar om dagen hela sommarlov i ända. Det var vår drog. Inte förrän nu förstår man verkligen hur mkt man spelade och att man verkligen var beroende..

Fast nu för tiden spelas det knappt nått mer, båda pga datorerna är för slöa och för att man helt enkelt inte har tid :)
På ett sätt är det lite tråkigt men ändå väldigt väldigt bra.

Man märker på sitt sätt o spela hur det har förändrats. Innan så skapade man en familj som man sedan gifte bort och dödade lite från o (tog kims familjer) o gifte sig med en av dom (utan att hon visste hihihi).
Men nu är det så seriöst med familj o barn o ja.. Jag borde nog gå ner i barn-fantasin som jag gjorde innan :).

Har ni några historier ni kan berätta om sims??

image1579image1580 
Det skummaste av allt var faktiskt att jag drömde om The sims inatt :)
Jag drömde att jag hittade "Bella Spökh" (som är en utav de simmarna i spelet). Och hon låg nergrävd vid entren till spelet, haha! Fick ett sånt sims-sug så idag kommer det bli lite jobbigt o blogga sammtidigt men det löser vi!


Ha det bra!

/My

Kontakt: [email protected]

Kommentarer
Postat av: Missankre

älskar sims med :D

2007-07-04 @ 13:54:47
URL: http://missankre.blogg.se
Postat av: contaqt

jag hade sims på gamecube för några år sen.. Och så slutade alla bra såpor på TV. Så då skapade jag min egen såpa i Sims.. Jätte bra substitut.. som aldrig höll sommar uppehåll eller ställdes in för nån tråkig hockey match :D :D

2007-07-04 @ 14:06:08
URL: http://contaqt.blogg.se
Postat av: Magdalena

Älskar sims med, fast man är vuxen haha.

2007-07-04 @ 16:00:48
URL: http://smultronros.webblogg.se
Postat av: Johanna

Hahah, sims är bäst ju :)

2007-07-04 @ 16:38:25
URL: http://JohannahF.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag älskar sims!:)Jag får simsparioder när jag sitter skit mkt och sen kanske man nt sitter på en månad! Jag och min syrra brukar också sitta en timme var!

2007-07-07 @ 22:48:25



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0