Roberto Cavalli does H&M

Ni kankse har läst innan om min kärlek till mode-designern Roberto Cavalli?
Det är bestämt att han ska vara gästdesigner hos H&M hösten 2007! Gud vad glad och chockad jag är! Den första Italienska modeskaparen i H&M's historia!

Jag vet mest om hans vackra gala-klänningar och alla fina assesoarer han designat, Inte för att jag tror att han kommer att göra dam&Herr kollektionen just så glammig men kul ska det bli o se vad han hittar på!
Undra hur hög prislappen kommer bli dock :).....

Jag fick tips om detta på min vän Tim's mode-sida för män, hoppas inte det gjorde för mycket att jag snodde deras nyhet :) Gå in o titta på deras sida tycker jag.

Här nere är Robertos egna ord om hösten 07 :

"- Som den första italienska modeskaparen i H&M:s historia välkomnade jag inbjudan med stor entusiasm, säger Roberto Cavalli i ett pressmeddelande. Jag är stolt över att kunna introducera den livfulla och positiva andan i mitt arbete för en ny publik, som kan se och tolka min stil på ett personligt sätt. Jag älskar frihet och utmaningar: att överbrygga murar och experimentera i olika riktningar. För mig står H&M precis för detta. Jag kommer att tillföra ett stänk av glädje och drömmar."

Roberto Cavalli at H&M ska kollektionen heta och den lanseras den 8 november i år.
45 plagg kommer det bli varav 20 för män, och allt detta kommer även innehålla underkläder och accesoarer.

Jag längtar!!

Här är lite bilder på hans vaaackra klänningar + ett tidnings reportage om honom :)

titta o njut!

Kram My

Kommentarer
Postat av: Jenny

oj låter spännande :)

2007-06-29 @ 14:05:37
URL: http://vofflan.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0