Löshår-special ^^

image3765image3766

Folk har frågat mycket om löshår både genom mejl och kommentarer så här kommer jag med ett löshårs-inlägg ^^

Jag använder mig utav äkta europeiskt hår som jag köper på tradera ( frågor om tradera ligger under vår kategori tradera/ebay-guide)

Håret jag inskattat i mig nu är 60 cm långt och 85 cm brett. Håret är på en träns som är en lång bit hår-rad.
Det kosta 600 kronor och priset varierar pga längden på håret.
Det är riktigt fint hår, det som jag köper. Ser inte alls plastigt ut och inte en enda har ens frågat mig om det skulle vara fejk :)

Jag klipper mitt 85 cm breda hår i 2 stycken bitar (gardiner) som jag sedan sätter i underhåret med två stycken clips (se bild).
Clipsen är 2,5 cm långa och sitter STENHÅRT.

Ni kankse kommer ihåg de klämmorna man hade när man var liten? Som man böjjer så stängs dom och öppnas?
Det är iafl dessa klämmor som används och när det t.o.m är som en "kamm" och en gummiliknande kant på när man sätter i dem så sitter dom ännu bättre och säkrare :)

(ett tips för att få det att sitta säkrare är att tupera håret man ska sätta löshåret i och sedan spraya med hårspray)

Jag kan säga såhär att jag har dansat många år på fester och skakat huvudet i alla riktiningar och ALDRIG har det ens lossnat en liten bit :)

I början var jag väldigt kinkig med att gå när det blåste och att folk skulle stå bakom min rygg och fnittra för att man såg mina klämmor men nu är jag mycket mer säker. Jag som har tunnt-trollhår (enligt mig själv ^^) har inte haft en enda gång då de stuckit fram ur min hjässa ^^ Men som sagt vill man vara ännu säker på att de inte syns så spraya med hårspray på riktiga håret så det ligger där det ska! Men det ska inte behövas. Klämmorna kommer i både brunt, svart, rött, ljusgult (blond liknande) o.s.v och dom köper man på tradera också för dryga 100 kr.

Många säger att man ska klippa håret i 8 delar med olika bredd på varje för att det ska se "naturligare ut" men det har jag totalt skitit i !
För mig funkar det hur bra som helst att ha två "gardiner" istället som hänger ner med 2 clips bakom öronen på varje öra. Mindre klämmor också och det gillar jag! Vem orkar sätta i 8 stycken hårtussar varjegång?

När det gäller hårfärgning så har jag inget direkt bra svar för jag har haft den sjuka turen att få håret i PRECIS min hårfärg! Lyckligt lottad ^^
Men jag kan inte tänka mig att det inte är några problem då det jag köper verkligen är äkta hår :)

När det gäller lockning så funkar det galant! Jag hade världens vackraste jessica simpsons lockar på min bal!

Är det något mer ni undrar som jag glömt så skriv :)

image3767


KRAM! My

Kommentarer
Postat av: mia

Jättebra info, undrar bara en sakt till hur länge sitter det eller tar man ur det varje kväll?

2007-11-07 @ 09:56:16
Postat av: ds

jätte bra inlägg ;) tack!

2007-11-07 @ 10:46:10



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0