Smink!

image3750

Jag läste på aftonbladet en artikel som handla om hur många timmar en kvinna tar på sig för att göra vid sig inför en utekväll. Studien visade att kvinnan tar 1½ timme på sig innan hon ska ut och vissa menar att detta är chockerande och "synd" om kvinnorna som tar den tiden (och längre).

När jag själv personligen hör den tiden så kan jag inget annat än att dubbla det till 3 timmar för det är ungefär så länge som jag och mina vänner tar när vi gör vid oss och jag ÄLSKAR det!
Börja med en långt bad med peeling och hudvård för att sedan sätta sig i morgonrock på sängen med hög musik, en cider i handen, sminket uppe och vips så har jag hur mysigt som helst!
Jag älskar att göra vid mig och smink är något jag inte hade kunnat leva utan och jag tycker absolut inte att nån ska behöva tycka synd om oss som tar så lång tid, för det gör inte jag :)

Smink är som konst, man trollar bort, förstorar, förminskar, färgsätter, ja allt!
Folk kan undra hur jag själv personligen orkar göra allt detta, det är inget behov jag har det är snarare ett intresse :) Många tror dock att detta är en dum ursäkt men där har dom inget mer än fel.

Smink är mitt sätt att uttrycka mig.
 
oj vad jag blev sugen på att gå ut nu! Förberedelserna är ju nästan hälften av nöjet :)

Hur känner ni?

/ My

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag håller med =) Ja, det tar ungefär en och en halvtimma för mig kanske.. beror på tillfälle och så. Men jag skulle klara mig utan smink, men det är ju så roligt med det ^^

2007-11-05 @ 18:34:15
URL: http://miaz.blogg.se/
Postat av: Julia

Känner exakt likadant! Ibland kand det t.o.m vara roligare än själva utgången...hihi...

2007-11-05 @ 19:17:25
URL: http://starlas.blogg.se
Postat av: My

Haha, jag håller med! Förberedelserna är nästan det roligaste med att gå ut :)

2007-11-05 @ 21:38:39
URL: http://lilija.com
Postat av: ANNA L

Måste säga att jg tyckte du skrev det där SKIT BRA MY!!Precis så är det ju, håller med dig till 100% Även jag älskar smink, färger och att få mixa med kläder, humör..ja allt. Jag sminkar mig ibland jätte mycket och ibland bara med mascara o ibland inget alls, och det är ju just detta som är så härligt...man bara tar på o tar av eft ens humör. Tycker det är så roligt att man kan få göra skillnaden just med sminket att se festlig ut eller vardaglig, en konst. Jätte bra inlägg. Kram
Anna

2007-11-05 @ 23:24:38
URL: http://enoka.mikamusik.se
Postat av: Elin

Absolut - halva nöjet. Man sminkar ju sig aldrig så till vardags så som man gör till fest. :)

2007-11-06 @ 16:30:56



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0