The Prestige rescension

image3830Ni kanske har hört talas om den "nya" filmen The Prestige?

Jag såg den för inte så längesedan och jag kände att jag var tvungen att rescensera den :)

I filmen syns bland annat stora stjärnor som Scarlett Johansson, Hugh Jackman, Christian Bale, Michael Caine och David Bowie.

Handlingen är enkel, 2 stycken trollkarlar som försöker vinna statusen som den bästa Trollkarlen i stan och då tar dom till exakt alla medel!

Filmen är grym, rå, fräck och mystisk.

Jag var fast när jag såg den och av mer än 87 000 röster på imdb så ligger den på nästan 9 av 10 stjärnor i betyg! + 2 oscarsnomineringar!

Jag tycker att manuset är välskrivet och verkligen speciellt! Aldrig har jag varit med om en film som påminner om denna på något sätt! Orginellt och spännande!

SE DEN! :)

Någon mer som har sett denna?

/ My

image3831
image3832

TRAILERN!




Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har sett den! Den är riktigt bra!

2007-11-11 @ 15:18:07



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0