Kattunge sökes

image3321

Jag har sett att folk har ploppat in lite förfrågningar om vi är sugna på att köpa en kattunge ifrån dom och jag är alltid öppen för förslag så kommentera eller skicka gärna mejl om ni har någon som säljer kattungar.
Ingen kattunge ska gå utan hem och vi är på jakt efter en till vår pappa.

Vi vet att det finns katter ifrån katthjälpen o.s.v men vi har heltenkelt inte pengarna att kunna lägga ut på en katt därifrån tyvärr :/ men rätta mig gärna om jag har fel om att det kostar mkt :) finns kankse ställen som inte tar så mkt.

alla förslag är välkomna!

[email protected]
(nämn gärna priset i mejlet eller kommentaren)

/ My

Kommentarer
Postat av: Christel

Men KKS tar väl bara 500:-? Eller det kanske har ändrats. Vi har fått en till kattunge nu haha. Mamma är galen! Kika in på bloggen så finns det bilder där. Kram

2007-10-10 @ 11:38:32
URL: http://christabelle.blogg.se
Postat av: Mi

Vilken söt bild :) Vi kan inte ha katt efetrsom Sambon är allergisk tyvärr. Hoppas ni hittar en söt lite en! :)
// Mi.

2007-10-10 @ 12:54:52
URL: http://josiesweet.blogg.se/
Postat av: Christel

Tyvärr är den inte det, utan en raskatt som gick lös på 6000:- haha.
Men vår första katt, den döva vita katten som heter Snövit var från kks. De körde tom ner henne till oss gratis från Blekinge och det vi betalade var 550:- för vetrinärutgifter.

2007-10-10 @ 14:43:31
URL: http://christabelle.blogg.se
Postat av: Jessica

Säljer mina små älsklingar om 3 veckor.
Säg till om du vill ha ngn bild.

Kram :)

2007-10-10 @ 14:57:00
URL: http://wiren.blogg.se
Postat av: Elin

Hej!
Ja har skrivit i något inlägg angående kattköp förr.
Visst, det är dyrare att köpa katter från ett katthem än från nån privatperson, men när dom är på ett katthem vet man att dom är friska osv, sen brukar dom vara id-märka och vaccinerade, och bara det går på runt 1000 kr i vanliga fall.

Är det en katt man verkligen har tänkt ha i 10-15 år så är det värt att lägga ut pengarna.. har man inte tänkt ha katten så länge så ska man helst inte skaffa någon.
Blir katten sjuk ska man ju ha en försäkring, och det kostar några hundralappar (tror jag) i månaden.

Och utan försäkring kan veterinärkostnader bli väldigt dyrt. Min katt vart sjuk för 2 veckor sen, och åkte till veterinären 1 natt, tyvärr överlevde den inte, utan dog av sig själv. Trots det kostar ju själva behandlingen ett par tusenlappar, jag vet inte hur många det va men det var ett par stycken, och då var det bra att vi hade försäkring då vi bara betalade en viss självrisk.

Gå in på te.x www.kattforum.nu och läs lite där, det kan va bra! Ha det fint, kram elin

2007-10-16 @ 21:58:27
URL: http://ninelives.webblogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0