Röda läppar

Det är en trend som faktiskt har hängt med ett tag nu. De flesta kändisarna hakar på den och vill ha blodröda läppar.

Trenden måste nästan ha startats med Marilyn Monroe. Vi alla har nog en minnesbild med henne och röda läppar. Ingen har passat så bra i det som hon gjorde.

image2804

Men även andra kända ansikten hakar på:

image2805

Själv tog det mig ett tag innan jag vågade mig på att köpa ett. Först för att jag inte visste om jag passade i det, och sedan för att det syns så mkt! Men en dag när jag var i stan så gick jag och Liza in på HM´s sminkavdelning och provade. Kort därefter gick jag iväg med ett läppstift och nu har väl alla mer eller mindre en minnesbild med mig bärandes blodröda läppar :)

Iaf.. vill tipsa om HM´s läppstift! Det är billigt och färgen både syns och håller länge! (inte som deras ögonskuggor och liknande)

image2806

För 29kr kan du också lysa med röda läppar.

Vad tycker du om den trenden?

Kram Kim

Kommentarer
Postat av: contaqt

tycker inte alla passa i det.. jag har testat men det ser inte riktigt bra ut på mig... men det är grymt snyggt på rätt person..

2007-09-10 @ 14:52:51
URL: http://contaqt.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vad snygg du är i det!

2007-09-10 @ 14:54:51
Postat av: Susse

Röda läppar är bäst! Men jag kan inte hålla med om att Marylin Monroe var den som började med det...hehe Röda läppar har en historia mycket äldre än så. ;)

2007-09-10 @ 15:02:30
URL: http://sussetorarpsbacke.blogspot.com
Postat av: Carro

Oj, vilka snygga på bilder du fått till! :D

2007-09-10 @ 15:15:53
Postat av: Kabel

gwen stefani hade passat in i bilden ovan :)

2007-09-10 @ 16:15:09
URL: http://kabel.blogg.se
Postat av: Evelina

Du passade jättebra! Jag har också planerat att köpta men det är inget jag har liggandes hemma att testa så vi får väl se om jag passar :)!

2007-09-11 @ 12:34:15
URL: http://kartbarnharmanganamn.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0