Aaaaaaaaaaaa

image5006


Blir galen på symaskinen!
Min fina nya helt orörda IKEA-symaskin. Satte mig ner och skulle sy Mys nya klänning tänkte jag. Jag är så långt ifrån sykunnig som man kan bli då jag valde träslöjd (för att alla killarna var där^^) i skolan och inte har sytt sedan i lågstadiet. Jag kom dock ihåg hur man trär maskinen och gjorde allt bra. Sen när jag skulle börja sy så trasslar sig hela undertråden hela tiden och allt bli en trasslig klump där under!

Tog t.o.m fram (den idiotförklarade) bruksanvisningen och följde den till punkt och pricka. Men ÄNDÅ trasslar skitet sig hela tiden! Blir galen!

Vill liksom inte gå och reklamera den ifall det visar sig vara nån enkel grej som jag gjort fel och får stå där  o skämmas, haha.

Om någon där ute har någon idé på vad sjutton problemet kan vara så får ni gärna skriva!

Kram Liza

Kommentarer
Postat av: Anna

provva med polyester tråd, om du inte redan har det...
hade samma problem själv för några år sen, jag åkte till affären och fick tipset. sen dess har den aldrig krånglat. :)

2008-02-14 @ 01:34:39
Postat av: Linen

Har du kollat att nålen sitter åt rätt håll?? ibland kan de ge stoooora problem. =0)

2008-02-14 @ 09:18:31
URL: http://celinen.blogg.se
Postat av: Liza

Åh, tack för tipsen! Ska kolla båda grejerna med en gång! Nålen var dock färdig isatt när jag öppnade peketet men man vet aldrig. Kraam!

2008-02-14 @ 20:06:37
Postat av: Anonym

spänn undertråden kanske? :) och övertråden!

2008-02-15 @ 09:22:35
Postat av: Liza

Anonym - hur spänner man dom? Är som sagt helt dum på det hära.. haha! kram!

2008-02-15 @ 12:25:14
Postat av: Milou

Hej, jag har samma problem som du hade hur löste du problemet? använder du din ikea symaskin när du har sytt dina fina kläder?

2011-04-14 @ 18:17:14
URL: http://milou.spotlife.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0