blommor i hennes rum

jag saknar min bästa vän i norrköping så otroligt mycket just idag.. så jag tänkte lägga in en liten text jag har skrivit till henne.. hon är en sådan febril läsare här :)
och den finaste i världen.

varsågod älskling.

image5182

de talar om ytlig liknelse, men allting jag vet någonting om är själslig liknelse.
det handlar om att inte kunna undra för mycket men att samtidigt redan veta allting.
det handlar om att fylla i teorier och att inte känna sig själsligt naken.
det handlar om att undra vad hon gör, vilken tid hon slutade skolan och om det fortfarande finns blommor i hennes rum.
det handlar om att bevaka och nästan leva ett parallellt liv och samtidigt att varje dag förbanna sig över att man inte kan fullt ut.
det handlar om att stå och skaka på en tågstation men att ändå känna att man har gjort detta tusentals gånger förut.
om att träffa sin bästa vän för första gången och om att inse att ett möte bara handlar om att du för första gången får se henne röra sig i helkroppsbild.
det handlar om norrköping och malmö, om tre timmars tåg och om att inte bara älska någon för vem dom är, utan för vem dom är för dig.

Kommentarer
Postat av: paulina

Ohhh kim du är alldeles för underbar och jag saknar dig så det gör ont!

2008-02-28 @ 18:33:32
URL: http://cykelhjul.blogspot.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0