BUFF

Jag har varit lite frånvarande i dagarna..så ni ska få en förklaring.
BUFF (barn och ungdoms filmfestival) firar 25 detta året och ska ha lite jubileum..
Jag går ju inredning och arkitektur (teknik-linjen) och våran klass har då haft som uppdrag att ge förslag på hur det ska se ut.
Då vi har praktik denna veckan så klaffade det jättebra! Vi är där denna veckan och gör vid och förverkligar våra idéer, riktigt kul :)
Lokalen som vi är i är gigantisk.. Kockums (badhus och idrottshallar) i Malmö har tydligen typ haft omklädningsrum och duschrum där en gång i tiden för jäättelängesen..sen flyttade allt, men byggnaden står kvar!
Kakel överallt, rostiga vaskar och duschrum..gamla bastus (?) med inristade meddelanden och blinkande lampor överallt.. (man har tur om dom funkar) dessutom så hittar vi doktorshandskar överallt.. det är precis som i saw!
De lokalerna vi är i är faktiskt väldigt okej, men källaren och de ställena..det är dom som ser ut så..och vi kan inte låta bli att smyga runt på arbetstid med ficklampor och ha spökjakt.
Första dagen ägnade vi åt att utforska stället i källaren och andra källare och ah..jag vet inte hur många trappor och rum som finns där..idag är tredje dagen och vi hittar fortfarande nya rum! Hittar lite matburkar här och var..som att någon har bott där..inte omöjligt eller så är det en del av utställningar som brukar vara där ibland.

Första dagen var vi inne i en del av lokalen som var fruktansvärt mörk..jag räckte mig efter lysknappen..men det var ingen lysknapp. Jag hade kommit åt larmknappen och hela lokalen tjöt, fyfan vad rädd jag blev..och döv.
Efter den dagen har vi underbar kommunikation på praktiken..alla lyssnar på varann, haha :)
Typiskt mig, det är BARA jag som råkar ut för sånt.

Här kommer lite bilder :)


image4996

i ett av rummen är där en gigantisk målning av..ja ni ser
var tvungen och posa bland kungligheterna och ta en KINGig bild..haha..dålig humor

image4997image4998
lånade snygga dräkter på skolan (vi har vvs och el-linje där med) vi ser ut som grönsaker!
snyggerasmus klarar av pressen men jag behövde en dag för att vänja mig vid den ytterst sexiga dräkten

image4999
fast för det mesta så poppar vi popcorn och dricker kaffe/te hela dagarna.. medan vi lyssnar på gamla vinylskivor som vi hittade i lokalen :) mycket 80-tal.. då var vi ju knappt påtänkta! haha ^^

image5000
var nere i källaren och hittade en massa vaskar..fyfan, äckligt och läskigt värre

image5005
gick nerför en källare och hittade en igenmurad gång..
ja så kan man också trolla bort mordplatser! hmm..

image5004
härliga meddelanden väntar en överallt..som "de dödas festival"
i måndags hittade vi också ett meddelande som löd "det var länge sedan du var lycklig"

image5001
något har vi iaf presterat, en bar till caféet!

image5002
det är kul att måla i ungefär fem minuter sen blir det tråkigt, antar att detta är i början med tanke på mitt leende


image4995
som sagt, matilda, jag och sandra har aldrig varit sexigare

image5003
just nu håller vi på att måla upp en stor filmremsa på väggen.. i den ska det finnas filmposters och i den första ska vi måla griffelfärg så att man kan skriva upp menyn där.. fiffigt! faktiskt jag som kom på det ^^

Vilket långt inlägg..nu ska jag sova lite innan Greys börjar :)

puss! /Kim



Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha! Vad roligt ni verkar ha! Kul med bilder!

2008-02-13 @ 20:42:43



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0