Gone Baby Gone

Skulle egentligen ut igår men jag fick ett plötsligt anfall av en otrolig trötthet att jag beslutade mig för att mysa hemma med pojkvännen och lite godis (det är ju faktiskt Fredag :) ) Inte så konstigt egentligen att jag är trött... Kommer ha jobbat ca 200 timmar när denna månaden är slut och det vore väl märkligt om jag inte kände av det.

Nåja, en hemmakväll är inte illa det! :)

Det blev en ny film, Gone Baby Gone hette den. En thriller regisserad av Ben Affleck. Jag såg att den fått grymt bra kritik innan vi såg den och att den även blivit oscars-nominerad.

image4753


Måste säga att det var en av de bästa filmerna jag sett! Historien var så gripande och filmen var så välgjord! Jag och min pojkvän diskuterade moral-slutet en timme efter filmens slut och började nästan bråka då vi stod på två helt skilda sidor. Då har man väl gjort en bra film när man inte kan sluta tänka eller diskutera den?

Iaf, SE DEN!

Hittade bara en engelsk beskrivning av filmen så den får duga, trailern hittar ni lite längre ner:

?Gone Baby Gone? is Ben Affleck?s directorial debut and is based on the novel from the acclaimed author of ?Mystic River.? It is an intense look inside an ongoing investigation about the mysterious disappearance of a little girl. Two young private detectives (Casey Affleck and Michelle Monaghan) are hired to take a closer look at the case and soon discover that nothing is what it seems. Ultimately, they will have to risk everything ? their relationship, their sanity, and even their lives ? to find a little girl-lost. The film also stars Academy Award Winner Morgan Freeman (?Million Dollar Baby?) and Academy Award Nominee Ed Harris (?Pollack?).



När/om ni sett den så får ni gärna skriva och diskutera den! Vill veta vilken sida ni står på! :)

Kram Liza

Kommentarer
Postat av: josse

den ska jag se ikväll antagligen.. kul att dutyckte den var bra, har också hört massa bra om den. en film du måste se är "he was a quiet man" med christian slater, kan läsa en recension om den i min blogg. bästa filmen jag har sett på länge.

2008-01-26 @ 15:56:21
URL: http://sanningenomjosefine.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0