It's a wonderful life

image4610

Tänkte rescensera en film som jag sett i dagarna :)

Jag fick ett tips ifrån min filmkunniga vän Alexander att se en film som hette "It's a wonderful life".
Filmen är svart och vit och ifrån 1946 så jag var lite osäker om jag skulle se den faktiskt.

Men jag såg den 2 timmar långa filmen och den var så mycket bättre än jag någonsin trott.

Handlingen är kort och enkel "En man vill begå självmord men då kommer hans skyddsängel ner till honom för att visa allt gott han gjort"

Romantisk var den även, den klassiska frasen "I'll bring you the moon" kom ifrån en scen här.

"What is it you want, Mary? What do you want? You...you want the moon? Just say the word and I'll throw a lasso around it and pull it down. Hey! That's a pretty good idea! I'll give you the moon, Mary"

image4612
=')

Se den!

image4611

/ My

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0