känslo-låt

Alla har vi säkert en låt som får igång en, en speciell låt som får en att känna det där lilla extra på bara några ackord. Min absoluta känslo-låt är Hallelujah av Jeff Buckley. Mina systrar introducerade den för mig för några år sedan och jag kan inte höra mer än ett ackord av låten förrän jag blir riktigt känslosam. Jag lyssnade på den ofta innan under en jobbig tid jag gick igenom. Den låten är underbar, så djup och så ren.



I förra veckans avsnitt av American Idol (visat i USA inte här) sjöng en tävlande den låten och jag dog lite inombords. Den låten... Det är något speciellt... Det är något som vaknar inom mig...


Vilken är er Känslo-låt? Glad som ledsen. Vilken låt får igång era känslor?

Kram Liza

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag håller med, den låten är verkligen superfin och får mig alltid att gråta!!!

2008-03-21 @ 14:58:28
URL: http://P3tr4E.blogg.se
Postat av: Dress Like a Princess

Åååh dne är så himla fin, en av de bästa låtarna som finns

2008-03-21 @ 15:05:11
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0