80talet

Satt igårkväll och hjälpte pojkvännens syster som ska gå på 80tals fest om några veckor. Hon behövde tips och moderåd (hon var dock äldre än mig å 80talet så mycket hjälp kan jag inte vara till, haha)

Jag har alltid avskytt 80talet! Håret var hemskt, färgerna var för skrikiga, benvärmarna var fruktansvärda!

image5909


Min barndoms kompis Kinga kan gå i god för det, haha. Kommer ihåg min första fotografering i en studio här i Malmö när jag var 18 år. Jag skulle fotas inför en skiva jag spelade in. När jag kom dit fick jag höra att det var 80tals tema, haha. Nooooo! Jag försöke springa därifrån fortare än kvickt, haha.

Dock har jag kommit på mig själv med att faktiskt lite smågilla 80talet nu. Modet är ju i allra högsta grad 80tals-influerat just nu och jag gillar det! Nu är allt det jag förr tyckte var så hemskt och skrikigt så personligt, så rockigt och med så mycket attityd!

image5910


Mer krusat hår, mer färger, större smycken och fler bodies till folket!

image5912

Kram Liza

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0