Lördag

Nu har jag äntligen vaknat efter en äcklig natt med säkert 10 tals uppvaknanden. Klockan är halv tio en Lördag och jag ska strax göra vid mig för att dra iväg och göra EngelskaC/Camebridge-prov i Lund.

Jag vill verkligen inte och ångesten har jag haft konstant i 2 dagar nu. Men om jag hade skitit i det så hade jag fått betala för provet och det är några tusingar som jag tyvärr inte har nu innan studenten. Ska ha 'listening' och 'speaking'-delarna idag. Den första övningen är lugn, det är mest den sista 'speaking'-delen som får mig att må illa. Jag kommer sitta med en professor från England (som inte kan ett ord svenska?), sen ska han prata med mig samtidigt som jag ska prata med en främling om något ämne som jag inte vet ännu. Det kryper i mig av tanken att han ska fråga något "Explain the blablabla in the context blabla" och att jag inte ska förstå ett skit av vad han säger. Jag hatar o bli satt i situationer där jag inte får fram ord eller kan förklara mig, fick mer än mycket reda på det igår natt också.. fast det är en helt annan historia.

Jag står fast vid att om man rakar benen och råkar skära sig så får man otur under den dagen. Jag är inte perfekt och om folk på nått sätt letar efter en perfekt människa så kan jag inget mer än o be dom leta vidare även om jag mer än gärna velat vara felfri.

ähh nu blev det lite djupt och lite väl ångestfyllt.. Men snart är ångesten och proven klara och det kan faktiskt inte gå mer än åt helvete? inte direkt som att jag inte är van vid det.

Wish me luck.


Två pussande rävar ger tur.. Det är nått mer rävar som jag älskar.

/ My

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0