glassnostalgi!


Kims och mitt första minne av en glass var från 1994 (då var vi fem år). Vi satt och väntade på Oxies skabbiga bensinmack och åt varsin "Boomy". Den glassen kommer jag ihåg så väl även om jag bara var några år. Tre frukter på en pinne. MUMS! kommer ihåg att det blev kladdigt också men jag var ju bara liten ^^

(Spirello/Twister har alltid varit en favorit för oss men den finns ju fortfarande så inte lönt att snacka om den)


Sedan kom det 1996 (då var vi sju) en glass som hette Cool Bits! Den åt vi som galningar. Kommer ihåg att vi smakade den på en midsommarafton för första gången. Vi var och plockade blommor med vår pappa och Liza (som vi gör varje år) och åkte till en liten kiosk (som vi alltid gör) och handlar glass :) En mysig tradition.


När vi var 9 år (1998) så kom det en jättegod och mumsig glass som hette "Surfer". Glassig och med tre godisbitar på framsidan. Det känns som att ingen förutom Kim och jag kommer ihåg denna glassen. Hur många vi än förklarat den för så skakar dom på huvudet. TIllslut undrade man om den ens funnits. Så därför blev man extra glad när man hittade denna bilden :D


1999 när vi var ett år äldre så kom denna Max-glass (?). Jag kommer ihåg att det fanns en leksak i asken och att man fick rätt lite glass ^^ men kul var den iafl.

/ My

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhhh, jag kommer ihåg alla dom där glassarna!! Vet inte om dom var dom godaste men roliga att titta på var dom iaf.

2009-04-06 @ 16:39:25
URL: http://thesedreams.blogg.se/
Postat av: moa

åååh nostalgi!! ätit alla 100 gånger minst haha

2009-04-06 @ 17:23:38
Postat av: Emma

Haha, Max glassen var ju verkligen en favorit! Gillade även en annan som jag inte minns vad den heter, men det var en lång pinne med rött överdrag som liksom exploderade i munnen..läskigt men gott!

2009-04-06 @ 21:19:47
URL: http://butterflaj.blogg.se/
Postat av: fanni

ohh! Surfer åt jag som en galning! och jag kommer absolut ihåg den! hur god som helst! :p fasten jag bara var 6år 98 (:

2009-04-06 @ 23:27:13
URL: http://fannytomen.blogg.se/
Postat av: linda

haha jag kommer ihåg surfer fastän jag bara var 6 år

2009-04-07 @ 13:00:56
Postat av: Mia

Jag minns alla utom Boomy ;P

2009-04-07 @ 18:45:53
URL: http://miaz.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej! Jag minns en glass... Turtles!!! :D Jag minns att det var tuggummi i pinnen x'D Jag minns den, men kom inte ihåg vad den smaka. En glass från Hemglass minns jag, Daffy Duck! :D Den va jättegod, ja, och de där glasspaketen (gjord i papper) som hette "Hollywood" men den har dom slutat med för länge länge sen, det finns i strut nu men jag tycker inte att den smakar likadant som de i paketen. "Stor och god" fanns det åxå hos hemglass... Den har de åxå tagit bort! :( Dom tar alltid bort det bästa! Tumme ner på det :'(

2012-05-21 @ 23:04:43



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0