"glass för 100 kronor, då hoppas jag att den är god"

när pappa ringde igår och fick reda på att jag hade feber frågade han om det var något han kunde komma med imorgon för att få mig att må bättre.
var inte sen på att nämna ben and jerrys. han vet dock inte vad denna glass är för något så fick nyss ett samtal.
detta är nog roligast för personer som faktiskt har mött min speciella pappa. dialogen (ifrån hans håll iaf hehe) är iaf på den grövsta skånskan man kan tänka sig.

pappa - gumman jag har glömt vad den där glassen hette nu igen
jag - ben och (vill inte avancera med "and") jerrys heter den, bakad (vill inte avancera med baked) alaska

( pappa funderar lite då hans katt heter alaska )

pappa - ouuh! här är den jö. ska bara öppna frysen.
pappa - alaska...alaska...ouh "fishfood"! den kan inte vara god.
jag - hahaha, pappa det är bitar i choklad som ser ut som fiskar.
pappa - oj du gumman den här glassen då dyr, jag letar reda på den där alaska så ringer jag dig när jag är utanför dig med bilen

en halvtimme gick och utanför porten stod världen sötaste pappa i världens ösregn
ibland är han så söt så jag vet inte vad jag ska ta mig till
jag kan skatta mig väldigt lycklig som har fått en sådan fin pappa



/ kim

Kommentarer
Postat av: magdalena

Va gulligt av honom :) Den glassen är bara föör god!

2009-01-19 @ 22:17:10
URL: http://smultronros.webblogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0