som ett brev på posten




idag fick jag ett paket hem till mig. i den låg en film, mitt favoritgodis, broschyrer om förkylning, läppsyl, c-vitaminer, massa halstablatter och ett brev.
tog inte många sekunder innan jag insåg att det var min elin som hade skickat det. ett litet krya på dig-kit.
det var så himla fint

sakerna som elin postade till mig låg kvar på sängen när jag kom hem och jag rörde vid dom, för hon rörde vid dom för inte så länge sedan, när hon postade dom. det var en tröst i alla fall.. att vara nära henne. och nu saknar jag henne.. det är jobbigt att leva två olika liv, när tider inte klaffar och man inte kan höras av. jag, moa, my och jesper pratade om att åka till norge och jobba där i några månader, men allt är svårt. hade jag inte haft henne hade jag inte tvekat. fast några månader dödar ingen. men det där är bara spekulationer.


och ni vet, det är sådana som henne som man ska hålla fast i, och när man tillslut blir gammal nog.. hitta och bli gammal med. någon som köper svaga halstabletter i lakrits bara för att det är ens favoritsmak och för att man hatar starka tabletter. någon som köper barntuggummin som blir gigantiska när man blåser upp dom för att man brukade tävla och smälla varandras bubblor med munnen. sånt där litet, som att klä in c-vitaminer i plastfolie, en för en, som att ha små tankar bakom allt. små små grejer som är stora i rätt ögon. någon som gråter för minsta ord man lagt fel på sin tunga, som viskar att dens värsta mardröm är att man ska lämna dom. någon som älskar en villkorslöst, ut i fingertopparna. någon man vet att man hade kunnat göra mycket mot, men ändå haft kvar. jag är verkligen inte värd dig eller din kärlek, har aldrig varit. men jag ska ägna min tid med dig åt att försöka bli mer värdig det du ger mig, hur lite eller mycket framsteg jag än tar, hur lång eller kort våran tid än är.

filmer gör mig så gråtmild, känslosam. speciellt på bio, allt kommer så nära en. det sades en hemskt fin sak i filmen vi såg ikväll. väldigt bitterljuv, men fin.

"det är meningen att de vi älskar ska försvinna. hur skulle vi annars kunna förstå vad dom betyder för oss?"

sånt får mig att gråta


/ kim

Kommentarer
Postat av: Kinga

Hej!!!

Ni har en utmaning i min blogg! =D

Kram Kinga

2009-01-21 @ 15:01:27
URL: http://kingadukaj.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0