texter

det var ett tag sen jag publicerade texter jag har skrivit.
här får ni två stycken.. om ni orkar läsa :)




jag möter upp dig där drottningsgatan tar slut
himlen brer ut sig som en isblå mjukglass
det har börjar bli vår och du ler mot mig bakom askblonda nudellockar
"där ser du, jag sa ju att den skulle komma tillslut. det händer inte alltid när det inte får hända"
du menar inte bara våren

"vi kanske ska börja om?"
du tittar upp och flinar undrandes
kisandes rynkar du på ögonbrynen
efter åtta månader har jag memorerat ditt kroppsspråk
vi står utanför bions entrédörrar
folk går omvägar runt oss
jag bryr mig inte ens om att jag blockerar vägen in
när allt detta har blockerat mig sen höstas
"trevligt att träffas"
jag sträcker fram min högra hand för att hälsa

du tar den och drar mig till dig
"det där har jag gått igenom i mitt huvud så många gånger"
vi dansar på gatustenarna
in mellan husen och uppför gatorna tar du mig
vi landar mot en gul husvägg mitt i gamla väster
jag hämtar andan och mina knän värker av din hud
"en vän till mig höll i ett hjärta idag"
du slutar andas och hittar min midja under alla jackor
"jag hade velat hålla i ditt"





som att sova med öppet fönster som tissel och tassel som dina beiga fingrar
som pudriga näsor som att spela memory med dina födelsemärken

ett avkylande regn och dina blöta fotspår i en kall hall
hittar din näsa under täcket, dina ljummiga varmvattensläppar
ögon som kastanjer och hår som vallmofrön

som att kyssa någon varm medan septembervindar drar in kastanjer och löv genom sovrumsbalkongen
som följa john med dina kroppsrörelser under täcket
som pusspjätt och monopol med vår valuta

men mest om att inte bry sig om årstidernas schema utanför din lägenhet
om att själv bestämma när det ska bli augusti i oss
om en egen tidszon och ett förlängt sommarhalvår
om att få komma försent, om att inte komma alls
om semestrar och 100-procentlig frånvaro från jorden



/ kim

Kommentarer
Postat av: Mia

Du är jätteduktig på att skriva Kim :)!

2009-03-15 @ 08:50:05
URL: http://miaz.blogg.se/
Postat av: Kim

Tack så mkt mia :)

2009-03-15 @ 12:09:57
URL: http://threeofakind.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0