A white demon love song - the killers

A White Demon Love Song - The Killers

En underbar låt som visades i eftertexterna på filmen.

 

Tänkte kommentera lite om filmen igen så ni som ej har läst böckerna eller sett filmen bör inte läsa detta jag skriver nu.

Att regissören gick så mycket efter boken var inget jag vågade hoppas på. Den var mycket bättre än twilight på att hålla storyn. När första scenen med Farmorn kom så kändes det riktigt i magen. Den scenen är först i boken också och jag trodde aldrig för en sekund att dom skulle ha med en den. En härlig överraskning!

När Edward och Bella splittrades... ungefär från när hon skurit sig på kuvertet och fram till hon satte sig med Angela och gänget, så mycket har jag aldrig gråtit i rad. När Bella satt i stolen och tittade ut genom fönstret och Lykke li's låt i bakgrunden, det var mäktigt. När Bella skrek om nätterna, det gjorde så himla ont i hela mig. Fy satan vad det kändes.

Efter ett tag med Jacob så vände jag och Moa oss till varann och sa "det är nästan, bara nästan så att jag blir en team jacob". Dom fick en underbar vänskap.

Kyssen under klocktornet och när Edward sa "Heaven", då började tårarna igen och slutade inte förräns filmen var slut, i princip.

Jag tyckte även Alice hade en underbar roll i filmen och älskade när Bella skrev till hennes påhittad email-adress. Önskade dock att Emmett och Jasper fick större roller, men det kommer nog i tredje filmen.

Kort och gott en helt underbar film.

Måste se den igen... snart..

:)

Kram

My


Kommentarer
Postat av: Mia

Den var verkligen underbar, höll sig verkligen över förväntan till boken!! :D



Jag ska se den igen, nu på lördag (A)

2009-11-20 @ 16:25:07
URL: http://miiaz.bilddagboken.se/
Postat av: Anonym

Älskade breven till Alice... blev rätt besviken precis som du över att Jasper och Emmett inte var med så mycket. Speciellt att Alice inte ens ringde Jasper och flygplatsen ;)

2009-11-20 @ 21:20:09
Postat av: nath

alltså jag fick typ gåshud och nästan tårar bara av att läsa detta haha... vill se den igen <3!!

2009-11-21 @ 11:31:13
Postat av: Malin

min smabo var pinsam på bion igår där i slutet när edward säger att första får hon vänta fem år på att en förvandling ska bli och sen tre år och då säger bella varför? då säger min smabo relativt högt ja för de ska ju bli en uppföljare så en hel del i bio salen börjar skratta hahha

2009-11-21 @ 12:33:17
URL: http://smilinggirl.blogg.se/
Postat av: I´m a devil angel in the world

Grät oxå jättemkt, när Bella skrev till Alice var helt underbart, oxå det de gjort med Oktober November December o Januari saken, när kameran snurrade runt till Lykke Li var baar så fint. Älskade att dem hade fler roliga repliker i den här som Emmett bara "You dejting a older women now. Hot!" och Edward bara lixom himlar med ögonen.



Det fanns inget som kunde gjorts bättre, hela mig gjorde ont samtidigt som jag var så lycklig jag kunde bli.



Chris Weitz slog Catherine Hardwicke som in i!

2009-11-22 @ 18:49:26



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0