vaccination + biverkningar

Tänkte skriva av mig lite nu :)

Kim och jag vaccinerade oss igår mot svininfluensan. Först sa jag "nej jag ska inte göra det" men tillslut gjorde jag det ändå, vet inte riktigt varför. När det kommer till kritan och media målar upp det stort så känner man sig nästan tvungen. Anledningen till varför jag ville neka sprutan var att allting kändes så snabbt ihopmixat, man vet inte biverkningar till 100% och jag fick ett monster i huvet som sa att "tänk så blir man steril". Vet inte vart den sista idiotiska tanken kom ifrån ^^

När kim och jag kom dit igår så var där redan ungefär 50 pers i en stor ringlande kö. Kändes nästan lite grymt o stå där medans de ropade "nästa". In, sprut, ut! okej det där kan misstolkas, hahah.

När man kom in i rummet så gick det snabbt. Och för att vara helt ärlig så trodde jag att det skulle kännas mindre än det gjorde. Inte för att det gjorde jättemycket mer ont än jag föreställde men när jag var liten och tog stelkrampsprutan så kände jag inget jämfört med nu ^^ Det sista hon sa var "vänta nu 10 min i rummet här bredvid för att vara säkra på att du tål sprutan eller inte". Det där skrämde skiten ur mig, jag började ju känna efter riktigt rejält. "Hmm, lilltån kliar", så lät det i mitt huvud ^^

Idag morgonen efter så kan jag inte röra armen i mer än 90grader upp längst sidan. Kim fick hjäpa mig på med jackan imorse på ena armen. Jag mår illa, har feber och grym huvudvärk. Känner mig trött och har ont i lederna. Kim mådde nog lite sämre än mig och fick spy-känslor, kronisk värk i ryggen och höll på o svimma men ingen av oss stannade hemma från jobb. Min feber kom inte förräns slutet av dagen annars hade jag såklart sjukat mig för att inte utsätta mina kunder för något virus.

Attans, jag som skulle in o handla kampanjvarorna på H&M idag.. ^^ får ta det en annan dag.

Där har ni allt, svart på vitt. Vill inte skrämmas med det som jag skrivit (de allra flesta känner inte av några biverkningar alls mer än att ha lite ont i armen). Ville bara finnas till hjälp om det finns andra som fått biverkningarna och tror att dom är ensamma. :)

Nu ska jag vila lite i min inbjudande säng.

Ha en bra dag allihop!
Kramar
My

Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag fick svininfluensan och helt ärligt verkar ni ha mått sämre än jag som faktisk var sjuk. Hoppas ni mår bra nu!



Och vi ses om exakt 9 dagar.... sååå sjukt att vi snart får se NEW MOON.



Kramar

2009-11-10 @ 16:43:54
Postat av: Mia

Ska ta sprutan imorn jag själv :S Men hoppas verkligen på det bästa - att jag inte är den som får någon av dessa biverkningar! Har vänner som har tagit och de känner också igen att armen är svår att lyfta och så.. hört om många som fått lite feber också.



Btw: Mysig helg ni verkat ha haft nere i Ystad :D

2009-11-10 @ 18:46:07
URL: http://miiaz.bilddagboken.se/
Postat av: My

Tanja - OJ, shit. Tur att du klarade det så bra som du gjorde. Man läser ju så hemska historier i tidningen. Du har kankse en osynlig dr carlisle bredvid dig ^^

JAG VET, JAG LÄNGTAR SÅ MYCKET ATT MITT HUVUD SPRÄNGS! =D äntligen får vi se den! Många kramar!



Mia - Jag håller båda mina tummar för dig imorgon! Bli inte rädd av värken i armen bara för det är nog en utav de säkraste symptomen du lär känna. Oh Ystad är något alla tjejer och killar borde unna sig! Lyxigt och helt underbart =D

Kramar på dig!

2009-11-10 @ 21:13:04
Postat av: Jasmine

Jag vaccinerade mig igår tillsammans med min pappa. Efter någon timme kände jag mig jättetrött och somnade så fort jag kommit hem. Sen när jag vaknade så var det lugnt förutom att jag hade (har fortfarande) ont i armen. Min pappa säger idag att han har ont i lederna och ont i kroppen. Kanske är bra att alla får reda på att biverkningarna är olika hos alla...

2009-11-11 @ 17:59:50



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0