Söndag


Idag var min första lediga dag på över 20dgr! Ni anar inte hur underbart det var att få vara ledig, att få sova ut och till på köpet få en timme extra på det :) Vaknade dock redan vid 09:00 men är man van vid tidiga mornar är ju kroppen inställd på det.

Pappsen ringde mig:

- Då bjuder du på middag idag Lisen nu när du är ledig och allt?
- Absolut, det kan jag väl göra! Köper du ingredienserna kan jag laga till det! :)
-Ok! Jag kommer efter jobb. Ska bli gott att bli bjuden på middag!

Hm, ngt blev inte riktigt rätt här. Om han handlar allt så bjuder ju inte jag :) Aja, gott blev det! Färsbiffar med potatismos, svampsås och lingonsylt!

Till efterätt provade jag ngt nytt. Oj, vad gott det blev! En dubbel mousse-bakelse med kakbotten! Detta handlades in:



Sen smulade jag den bruna brownie-kakan i botten på varje glas. Gjorde en sats chokladmousse av mörkchoklad och la på ett lager i glase, sedan ett lager med jordgubbsmousse ovan på det och en jordgubbe som dekoration. Super gott blev det! Trodde att syster skulle komma hit, så jag gjorde 3st. Men det blev bara pappa och jag, så jag har en mousse"drink" i kylen som väntar på mig.



Sitter och väntar på älsklingen nu på msn. Behöver min dagliga dos nu känner jag. <3

Kram Liza


Kommentarer
Postat av: Anna

vad har du för recept till dina färsbiffar? har letat efter ett bra men inte hittat ännu :)

2010-03-25 @ 16:45:44



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0