090905


Coldplay - Fix you

Jag får alltid rysningar av att höra detta klippet.

Har länge undrat varför just denna låten blev så populär och varför så många kan den uttantil. Läste någonstans att de flesta människor som kan den så bra har någon som helst koppling till låten, en person, händelse, känsla eller situation som gör låten så underbart mäktig och kraftfull.

Tycker det är underbart på något sätt att det finns så mycket djup i världen. Att det finns så mycket känslor.

"When you try your best but you don't succeed
When you get what you want but not what you need
When you feel so tired but you can't sleep
And the tears come streaming down your face
When you lose something you cannot replace
When you love someone but it goes to waste
And I will try to fix you
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
Just what you're worth
I promise you I will learn from my mistakes"

Finns så himla mycket man kan känna till låten. Här är bara några utav alla meningar jag kom att tänka på.


Vad jag själv tänker på när jag hör den är en händelse som hände i första ring med Moa och en föredetta bekant till mig. Vi gjorde en film med denna och fick högsta betyg :) Mitt minne är inte så sorgligt men det sätter ändå sina spår.


/ My

Kommentarer
Postat av: dery

gooonna make you sad about iittt

2009-09-06 @ 09:51:18
Postat av: moa

åh det tänker jag också på, vad varm jag blev i hjärtat när jag läste att jag inte var ensam om det ****<3

2009-09-06 @ 12:47:43



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0