Turkisk bröllop

En av älsklings nära vänner Gökhan gifte sig med sin söta norska flickvän när jag var där nere. Det var spännande att se hur det går till. Dock tycker jag att det är konstigt att vigselförättaren inte kan prata engelska i en stad som Alanya där det faktiskt gifter sig många turister.



Stackars Jeanette förstod inte ett ord och när hennes man sneglade lite försiktigt på henne sa hon snabbt "evet" (vilket är "ja" på turkiska) :)

På kvällen blev det fest med tårta, alkohol och dans. Tyvärr glömdes kameran helt bort under kvällen :/

Det märktes att det var en nordisk brud. Jag har varit på många turkiska bröllop nu och en sak som turkiska tjejer har dille på när dom ska gifta sig så är det smink och krås! Klänningen ska helst vara av mega-storlek alá marängtårta, håret ska vara uppsatt med en massa blommor och glitter i, sminket är av drag-queen-stil och klackarna skyhöga :) Visst är dom vackra! Men själv hade jag velat kännat mig lite mer naturlig på min stora dag.

Tur att jag kan bestämma detta själv när jag ska gifta mig :)

Kram Liza

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0