vår fina pappa

Tänkte först att vi inte skulle skriva något pga det kankse blir för privat men sedan slog tanken mig att det vi skriver kankse kan hjälpa någon annan i en liknande situation. Jag kommer inte att gå in på detaljer, detta är mest för att jag vill skriva av mig utan att vara för hemlig.

Det är extra jobbigt eftersom Liza snart ska åka iväg och gifta sig i dagarna.

Vår pappa har råkat ut för en infektion som resulterat i något som kallas "kallbrand". Den har slagit till i hans fötter. Hade han gått längre med det så hade det varit mycket värre (om det kan bli värre).. I bästa fall så behöver han bara amputera bort en eller två tår.
Vår pappa är en speciell människa. Han har världens varmaste hjärta och världens mest pajjas-liknande personlighet och att veta att han är ensam på ett sjukhus utan någon anhörig skrämmer livet av mig, han känner sig redan så ensam som det är. Min fina lilla pappa. Jag får tårar när jag skriver detta för att veta att någon kommer att skära bort en del av den fina kroppen han lever i skär sönder mitt hjärta. Han är vår klippa och björn som överlever de kallaste vintrarna utan ens en halsduk! Han överlever alla tuffa förhållanden som en varmblodig isbjörn..vår alltid lika roskindade pappa.

Jag kommer inte att skriva på ett par dagar. Jag hoppas ni förstår.
Tack för era fina kommentarer och tack för sms'en <3 ni värmer ens hjärta.



Kram
My

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hemskt att alltid finaste människorna ska drabbas av det värsta!



Jag skickar mitt stöd till er och er pappa!

2010-01-11 @ 23:24:12
Postat av: ANNA

Mina tankar går till honom/er.

Jag har haft nöjet att traffa honom några gånger

och jag instämmer precis. Han är bara så go.

Håller alla tankar att det kommer gå bra för honom.



Tusen kramar med en massa kärlek till er alla <3

2010-01-11 @ 23:24:44
URL: http://enoka.blogg.se/
Postat av: moa

allt kommer att bli bra, han har ju sina 3 änglar som kommer ta hand och göra honom frisk igen :)

2010-01-11 @ 23:46:30
Postat av: Carolina

Sänder stärkande tankar till er och framförallt till eran pappa!

2010-01-12 @ 07:03:19
Postat av: Marina

Tänker på er och er pappa, har alltid tyckt att han verkar vara en underbar pappa!



Kram!

2010-01-12 @ 08:38:45
URL: http://www.cupaiuolo.wordpress.com
Postat av: Emma

Usch, vad hemskt. Tänker på er allihopa och hoppas att allt kommer gå bra!

2010-01-12 @ 11:48:59
URL: http://butterflaj.blogg.se/
Postat av: Mia

Glad att det gick såpass bra trots omständigheterna.. och att han mår bättre mkt snart! =)

2010-01-13 @ 10:19:53
URL: http://miiaz.soclog.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0