Innuti bröstkorgen, mellan lungorna, bakom hjärtat...

Idag är en ensam dag... Tom, ensam och utan mening... Ibland kryper ensamheten verkligen in på bara kläderna, ibland slår den extra hårt precis där bakom bröstkorgen och mellan lungorna, så att det gör ont... Man vill bara riva av sig kläderna, greppa tag i det onda, skrika hemska ord till det, slänga det på marken och trampa sönder det...
Men det är innan man kommer på att det faktiskt inte går. Det sitter för djupt inombords, precis mellan lungorna, innuti bröst korgen, bakom hjärtat, och bara smärtar... Ibland får jag för mig att jag kan känna det, om jag pressar handen tillräckligt hårt mot bröstet, så känner jag hur det smärtar till lite extra...

Behöver dig


Här har vi Sveriges i särklass (om inte mer) bästa sångerska. Helt utan tvivel den bästa låten som finns. Vilken röst, vilken inlevelse, vilken känsla...

Kommer ihåg högstadet när denna musikalen gick på Stadsteatern. Den kostade 600kr biljetten, men det hindrade mig inte. Jag gick och såg den 4 gånger... Bättre musikal finns inte... Helt otrolig vilken historia och vilka mästerverk till stycken...

Det räckte med första ackordet i låten för att mina hår skulle resa sig, och vid första tonen kom tårarna..

Vilken otrolig sångerska...


Kram Liza

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0