La fayette

Det finns ett köpcenter i centrala Paris som är så gudomligt vackert att man dör lite grann när man entrar det. Priserna dör man också av men det hör väl till en gyllene-galleria.

Där inne säljs allt sådant som jag bara kan drömma om från tex Gucci, Louis Vuitton, Burberry, Marc Jacobs till Michael Kors för att bara nämna några guldklimpar.

Det är så stort och rymmer så mycket att man nästan går vilse där inne. Men vackert är där, gudomligt vackert, nästan som en kyrka.







Det var här inne jag köpte min första macaron på resan. Dum som jag är börjar jag och inte avslutar här. Den var magiskt god! Men priset också, 2,2 euro för en liten Macaron. Synd att dom är så små, hann knappt känna smaken förrän den var i magen :)



För övrigt är Paris precis så gammalt och romantiskt som man föreställer sig. Varje husknut är vackrare än den förra.



Här är Operan som ligger precis runt hörnet av La Fayette. Allt glimmar av guld.







Kram Liza

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0