Brämmhults juice

För att småfira min klarade tenta så ordnade jag en liten spakväll här  hemma med peeling, hårinpackning etc för att riktigt lyxa till det :)

Sedan stack jag ner till Ica för att unna mig en god smoothie och fruktsallad (Äpple, Päron-bitar).





Måste tipsa om denna otroligt goda smoothie!
Då jag har börjat ett nyttigare liv med lite hälsosammare val i vardagen så letar jag runt efter de bästa råvarorna för kroppen. Denna hittade jag i kyldisken. Innehållet är kort (så ska det vara om det är bra) och den innehåller endast krossad frukt och INGET socker eller konserveringsmedel. Det är ofta genom korta innehållsförteckningar som man ser om maten är bra eller dålig. En annan positiv sak med juicen är att den faktiskt endast innehåller 60kcal per 100 ml.

Har en himla massa för mig nu med min hälsosammare livsstil, kanske ska lägga upp några tips på bloggen? Säg till om ni vill att jag ska skriva om det.

Sov gott!
Kram
My

Kommentarer
Postat av: Wiola

Ja jag vill också bli hälsosammare! Vill gärna ha tips :)

2012-05-30 @ 02:06:16
Postat av: Anonym

Coca cola innehåller 42 kcal per 100ml så stirra dig inte blind på kalorierna:)

2012-05-30 @ 20:25:48
Postat av: My

Anonym - Nej absolut inte, försöker att stirra så lite på dem som möjligt hehe :D För att vara en juice så kände jag att denna var kanon. Tack för infon iafl! Kram

2012-05-30 @ 20:49:36
URL: http://threeofakind.blogg.se/
Postat av: Liza

Men att jämför Coca Cola med färskpressad juice är som att jämföra en fruktsallad med en gräddtårta :)

2012-05-31 @ 11:27:45



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0