Dip dye

Det var Dip dye jag försökte ge mig på igår! Det var faktiskt inte så svårt som man kan tro! Jag var grymt nervös då jag ju måste bleka håret för att kunna färgsätta det och jag har aldrig nånsin blekt mitt hår. Det går liksom inte att ångra efter :)

Dock är det ju lättare som mörkhårig då det bara är att köpa en
Mörkbrun färg igen om allt skulle skita sig så jag tog det rätt lugnt ändå :)

Jag You Tube:ade runt en hel kväll för att hitta det bästa tipset på hur man
Lättast gör det och fann rätt bra videos.

Jag köpte en blondering och en
Knall röd färg på Åhléns och gjorde mig redo. (vill ha rött Dip Dye, tror det kan va snyggt som mörkhårig)

Först flätade jag håret i två flätor och markerade ut med hårsnoddar vart jag ville ha håret ljusare. Jag ville att håret skulle tonas långsamt uppåt (vill Inte ha en skarp övergång) så jag gjorde det i tre etapper.

Först färgade jag nederdelen och efter ca 16min krämade jag in mitten partiet också (tog nu av snoddarna och kammade in krämen så att det inte blir en markant gräns) Efter ytterligare 14min tog jag lite kräm högst upp, kammade igenom allt håret och väntade 8min till innan jag tvättade ur det.

Voila! Gillar det! Har dock inte färgat det rött ännu. Ville vänta lite och låta håret vila efter blonderingen! Kanske imorgon!

Visar resultat då oxå!

Kram Liza


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0