Hemma hos oss

En sak som både jag och Caner brinner för är inredning. Vi tröttnar väldigt snabbt på vad vi har och vill förnya, tapetsera, måla och köpa nya möbler. Nu är vi jätte nöjda med hur vi har det!

Ett rum som dock aldrig blivit omgjort är köket. Jag tyckte att jag hade rätt god smak när jag inredde själv som nyinflyttad men nu i efter hand undrar jag va jag tänkte på! Det var inte snyggt nånstans :) Då vi aldrig riktigt trivts i köket har vi heeller aldrig brytt oss om hur det såg ut. Här har vi en gräslig och stökig före-bild (precis som dom ska vara :) )



Och här har vi vår sovhörna, som jag faktiskt än idag tycker var jätte fin! Dock ville vi ska en röd tråd genom lägenheten och det bruna var inte riktigt snyggt tillsammans med våra vita möbler i vardagsrummet.



Och här har vi resultatet efter ett antal Blocket-samtal, Ikea-besök, målarfärg och tapetsering:





En underbar vintage-klocka som Caner fyndade på jobb:









Vårt nästa projekt är att lägga nytt golv i köket. Ett mysigt mörk brunt trägolv!

Kram Liza

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0