Lunch i stan!

Idag hade jag och M en mysig dag på stan och kollade in lite kläder (som ni såg)

Efter ett par timmars klädprovning så beslöt vi oss för att sätta oss ner och luncha lite.

Efter ett tags sökande efter en lämplig och mysig restaurang så hamnade vi på Mando (Skomakaregatan 4). Den ligger precis bredvid Espresso House vid Lilla torg.

image351


image352


Jag har tidigare ätit deras berömda planka där. Ojoj, säger jag bara! Det var nog den godaste plankan jag ätit i hela mitt liv! (men sen har dom också, för att vara exakt, serverat 570.115st planker sedan 1960) :)

Vi beslöt oss för att prova deras hamburgertallrik då vi båda hade pommes-begär! haha!

Ostburgare blev det..


image350Den var jätte god! Smakar dock som en hamburgertallrik, inte mkt godare eller sämre än andra sådana tallrikar, men den får absolut bra betyg! Tusen ggr godare än Macke! :)

Trevligt ställe och trevlig personal! Och en oerhört god ost på burgaren! (både M och jag är ost-fanatiker, så vi vet vad vi pratar om, haha) Priset var väl i högsta graden, ca 100kr per person med pommes, burgare och 50cl Cola.

Men allt som allt så är dom verkligen värda ett besök!

Måste tipsa att dom just nu har 40års jubileum så dom har 40% rabatt på alla mat varje vardag mellan 14:30-17:30! Om inget annt så testa deras planka!


//L

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0