Svaren på frågestunden! :)

image3185



Här har ni svaren på frågestunden vi hade häromdagen! Vad kul att så många var nyfikna på vad vi var för filurer ^^ Det blev ett lååångt inlägg, vi är ju tre stycken som ska svara :)


Hur gamla är ni?

Liza är den vise stora systern på hela 24 år. Haha.
Kim och My är tvillingar är 18 år om en månad.

Bor alla ni tillsammans?

Nej. Liza flyttade hemifrån för 4 år sedan men Kim och My bor fortfarande hemma hos mamma i en stor lägenhet mitt i stan. Vi skulle dock vilja bo tillsammans alla 3 i en stor taklägenhet nånstans på Manhattan. Få leva Sex And The city-livet, ha en stor meeeega garderob tillsammans och fika ute varje dag. Drömmen! ^^


Vad pluggar ni till?

Liza: Jag har just nu uppehåll på märklarutbildningen. Vet inte riktigt om det var min grej. Jobbar just nu i skobutik.

My - Jag går Mediegymnasiet med inriktning GrafiskFormgivning, 3 ringen.

Kim - Jag pluggar sista året på tekniklinjen, med inriktningen inredning och arkitektur


Vad har ni tänkt utbilda er till och arbeta med i framtiden?

Liza: Kanske återupptar jag mäklar-grejen eller så funderar jag på att studera på Musikhögskolan då musiken alltid är det som står mig närmst. Förhoppningsvis jobbar jag med musiken i ngn form längre fram!

My: Jag har tänkt på lite alltmöjligt, fast framförallt Art Director.

Kim: Med tanke på att jag i gymnasieväg sökte in till inredning och ark. tänkte jag först bli inredningsarkitekt, men nu drömmer jag bara om att bli författare..

Har ni alltid bott i Malmö?

Kim: Njae, i hela 16 år bodde jag i Oxie (som ligger två mil utanför Malmö) med familjen, fyra år tidigare än oss flyttade Liza till Malmö. Nu har jag bott i Malmö i strax 2 år! Tacka gud för det :)


Vad är era framtidsplaner?

Resa, resa resa! Vi tre ska åka jorden runt så fort Kim och My tar studenten nu om några månader. Vi ska till New York, Los Angeles, Thailand, Maldiverna och Brasilien bland annat. Längtar!


Har ni partner?

Liza: Jepp. Bor med min Marthin som jag varit tillsammans med i 6,5 år nu. )

My: Ja. Viktor och jag har varit tillsammans i 1,5 år.

Kim: Inte just nu nej.


Vilken är er favorit mat?

Liza: Hmm.. svårt.. allt grillat! Mums! Fast en god hamburger-tallrik med flottiga pommes ligger inte långt därifrån.. haha.

My :
Allt som har med kyckling att göra.

Kim: vilken svår fråga..tacos, kycklingsallad, revbensspjäll


Favorit godis?


Liza: CHOKLAD!!!

Kim & My :Saltlakrits i alla former.


Har ni husdjur?

Liza: Nej.. Damråttor?

Kim&My:
Nej inte nu tyvärr. Som små fick vi alla husdjur vi ville ha. Minns jag inte fel hade vi 7 hemma som mest samtidigt, ett himla liv! Men jag saknar att ha en katt ibland..


Vad gör ni på fritiden?

Vi tre gör nog i stort sätt samma sak: bloggar, fikar, träffas extremt mkt (vi systrar då), shoppar, Ebay:ar, festar och tittar på tv ^^


Varför började ni blogga?

My - Det började med att vi systrar satt och lunchade o pratade om bloggar som vi själva besökte. Vi kom på så många idéer vi hade för en blogg och bestämde oss för at thelt enkelt starta en egen ^^


Vem av er var det som ville börja blogga?

Liza: Det var ngt jag och My bestämde när vi lunchade på Jensens Böfhus.. (haha, grymt minne)


Tjänar ni ngt på bloggen?


My - Vi får en liten hacka ifrån våra annonsörer som vi lägger undan på vårt res-konto, annars blir vi sponsrade lite då och då av företag för att göra rescensioner. Alltid kul.


Vilket är ert favoritplagg?

Liza:
Det varierar från säsong till säsong beroende på hur modet ser ut.. men mina svarta stuprör är alltid med! Så det får nog bli dom..

My: Det står nog mellan mina mjukisar och min nya kappa ^^ haha. nämen kappan får det nog bli.

Kim: Klänningar, utan tvekan. Jag hade faktiskt tråkigt en kväll för inte så länge sen och kunde komma upp i 18 klänningar som jag bara äger själv..sen kan vi ju addera det med mina systrars också och få en farlig massa klänningar..


Hur mkt shoppar ni för i månaden?

Liza: Veeerkligen inte så mkt som man kan tro.. haha! Då 90% av all vår shopping är på Ebay för några ynka kronor så är det inte alls mkt jag spenderar. Kanske runt 1000-1500 i månaden.

Kim&My:
Många tror nog att det är mycket mer än vad det är men max för några hundra, kankse 500-600.


Vilka är era favorit butiker?

Liza:
Ebay, haha! Här finns allt! Mina favorit sökord är Topshop, Delias och Asos.. Det blev visst endast online-butiker ^^

Kim&My: Vi är inte så mycket för märkesbutiker då vi är fattiga studenter..så vi gillar dom vanliga antar vi, Vero Moda, Gina Tricot, H&M, Vila (ibland..ibland inte). Sedan så älskar vi att låta Liza handla på Ebay till oss för där är allt så himla unikt..om man jämför med dom stora klädesbutikerna


Favorit program?

Liza: Heores, American Idol och Greys Anatomy, helt klart!

My: So you think you can dance, Heroes, Topmodel är alltid givna favoriter :)

Kim: Hmm.. jag är inte så mycket för att följa program faktiskt. Just nu tittar jag på Idol. Men finner det inte så himla roande. Heroes finner jag dock roande! Innan tittade jag mycket på Greys också.


Vilka är era favorit artister?

Liza: Jag har faktiskt ingen sådär favorit artist.. jag blir kär i låtar och inte artister.. Men Christina Aguilera är en favvis som hängt med sedan jag var liten! Otrolig röst!

My : Coldplay, Snowpatrol, Justin Timberlake, Maroon 5, Kent, äldre artister som Frank Sinatra/Dean Martin/Nat King cole/Barry White. Väldigt spritt.

Kim:
Håkan Hellström, Billie the vision and the dancers, Lars Winnerbäck, Frank Sinatra, Miss Li, Regina Spektor, Mando Diao osv.


Ojoj, vad mkt det dära blev! Undrar om någon ens orkade läsa hela vägen ner! haha!

Nu vet ni iaf en hel del mer om oss tre! :) Undrar ni ngt mer så fråga bara på!

Kramar från oss!

Kommentarer
Postat av: The City

Kul läsning det där ;)

2007-10-02 @ 19:46:11
URL: http://thecity.blogg.se
Postat av: Anonym

Oh va roligt :) och 6,5 år var inte dåligt alls :O

2007-10-02 @ 20:01:16
Postat av: Ingrid

Kul läsning :)

2007-10-02 @ 20:32:07
URL: http://Chewinggum.blogg.se
Postat av: Alicia

kul läsning:9 alltid roligt att få veta lite om dom vars blogg man alltid läser. Kul också att ni har börjat ha bilder där ni visar ansiktena!:)

2007-10-02 @ 20:44:27
URL: http://liitenflicka.blogg.se
Postat av: Anonym

haha kanske kommer lite sent med frågan, men ja måste bara fråga endå..Är ni modeller, alla 3?Ser ut som det iaf :)

2007-10-02 @ 22:09:23
URL: http://www.helllokitty.blogg.se
Postat av: Liza

Anonym: Men GUD vilken komplimang vi fick! va tvungen att skicka den till Kim och My på msn så dom fick läsa.. ^^ Vad glad man blir av ngt sånt! Nej, vi är absolut inga modeller.. långt ifrån ^^ men blev väldigt smickrade av kommentaren! Kraam!

2007-10-02 @ 22:44:21
URL: http://www.ThreeOfAKind.blogg.se
Postat av: Johanna

hehe, kul å se en till som läser (eller läste) till mäklare...det gör jag med. :D

2007-10-03 @ 14:21:31
URL: http://applepie.blogg.se
Postat av: Sanna

Kul läsning och att få se hur ni ser ut! Liza det var inte dåligt med 6,5 år med killen. :)

2007-10-03 @ 21:26:30
URL: http://www.miss0.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0