Into The Wild

Jag och pojkvännen såg ju Into The Wild för inte så länge sedan och tänkte ta och recensera den.

image5775


Handling:

Christopher McCandless tog examen från Emory University med fina betyg år 1990. Istället för att fortsätta studierna på Harvard Law och skaffa sig en karriär gav han sig ut på en resa inspirerad av sina favoritförfattare. Han kände sig främmande i det moderna samhället, och syftet med resan var att finna sig själv och något äkta i naturen. Efter att ha skänkt alla sina besparingar till välgörande ändamål och klippt banden med sin familj, dumpar han sin bil och eldar upp sina kontanter. Under namnet Alexander Supertramp ger han sig ut på en resa genom Nordamerika med slutmålet Alaska och insikt.




Filmen är 2,5timme lång. Jag måste säga att den stundtals var en av de segaste filmerna jag har sett. Allt gick otroligt långsamt och det hände egentligen inte mycket i den. Gäspade mig igenom en stor del av filmen. Dock, när den var över, mycket pga av slutet så måste jag säga att jag tyckte det var en otroligt gripande och hemsk film!

Vet inte hur jag ska recensera den då den var en av de mest långrandiga filmerna jag sett samtidigt som den kändes som en otroligt gripande film! Hela historien är sann och har faktiskt hänt på riktigt vilket kan ha varit en bidragande faktor till att man blev så gripen av filmen, naturen och de val som Christopher gör. Tycker absolut att ni ska se filmen om ni ngn kväll har 2.5timmar att slå. :)

image5776



Kram Liza

image5777
Den riktiga Chris

Kommentarer
Postat av: hej sa knoppen!

dude. lame..filmen var jö grymt gripande!

2008-04-23 @ 20:19:01



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0