Hypokondrikern Kim

Är hemma nu..eller har varit hemma ganska länge men har inte orkat skriva.. känner mig som en prasslig ballong från tivoli som någon har tömt på luft..förstår inte hur man kan bli såhär trött av en gastroskopi

Ska jag vara ärlig var det nog det obehagligaste jag har varit med om. Bedövades i svalget och den sprayen smakade liksom aceton, jättehärligt..helt plötsligt kändes det som om att halsen svällde. Erbjöds avslappnande och lugnande men tackade nej för jag ville inte ligga kvar och vila i en timme..efter proceduren insåg jag att jag faktiskt är starkare än jag trott, behövde ju knappt den där =P
Fick först svälja en slang och sedan kom det hemska..kameran skulle träs genom slangen (tror jag? inte som att jag tittade direkt) men det var så himla svårt att få den liksom genom svalget och ner i strupen..man klöks ju när man får något där. Usch! Efter många försök och lite tårar lyckades jag och sedan fotade dom och usch vilken äcklig känsla.. En kompis sa att det kittlades i magen men det där var inte kittlerier för mig..bara jobbigt :P
Dom hittade bara ett brock i magmunnen (?) som gör att den inte sluter tätt och därför kan magsyra komma upp och då får man ont..dock så har jag ej de problemen så får vänta 14 dagar tills proverna de tog är klara. Hoppas nu verkligen att de ger något, annars är vi liksom tillbaka på ruta ett.
Är öm i halsen nu och får väl ta och plugga inför teknikprovet nu och vila..ville bara uppdatera på hälsofronten :)

Dessutom så har jag världens bästa och finaste storasyster som var med mig hela tiden och tyckte synd om mig. Tanken på vad och vart jag hade varit utan henne är skrämmande..tack älskling

/Kim

Kommentarer
Postat av: Liza

Min älskling!! Så synd jag tyckte om dig! :( Jag mår så dåligt när du mår dåligt.. Ni är ju halva mig.. Älskar dig!!

2008-02-06 @ 19:39:35



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0