Twilightfrågor!

Hejsan allihopa!

Gästbloggaren Nathalie (Kims och min kompis) och Jag (My) ska ta o besvara alla twlightrelaterade frågor nu! Fick höra imorse att vi blivit länkade på Twilightsweden så jag skyndade mig hem för att svara så fort som möjligt =D Nathalie är bredvid mig nu så nu jäklar!

Var det inte dyrt att åka dit och var det åldersgräns på stället?

Ingen åldersgräns! inte ens på festerna mot kvällen. Och nej det blev faktiskt inte så dyrt, resan gick för Nathalie på sammanlagt 5 000 kronor. Och då räknar jag med flyg, hotell, resväg, fickpengar till shopping/mat och event i det. Det går att få tag i väldigt billiga flyg till London om man reser från Danmark :) För mig så gick det bara på 4100/4200 kronor, beros på helt vad man vill lägga pengar på och om man hittar något fint i affärerna.

Vad viskade Carlisle till Edward?

Åh tyvärr, jag kan inte avslöja det haha. Det var strängt förbjudet att föra vidare material vi fick reda på där, och det var ju ett privilegium för oss som betalt och så att få reda på det. Men kan avslöja liksom My tidigare har gjort att de skojade omkring en del och att Rob fick hålla sig för att inte skratta under inspelningarna.

(angående Peter Facinelli aka Carlisle Cullen)
hejsan....jag undrar hur känns det?
luktar han gott?
eller luktar han rök?
för jag vet att han röker....
SÅ LYCKA DU HAR


Tack! vi kan knappt förstå det själv ännu =D Det är för overkligt.
När jag kramade om honom så luktade han inte alls rök. Hans skinnjacka luktade starkt men härligt och han hade en mystisk parfym på sig som man blev lite knäsvag av. Fast iofs så tror jag han hade kunnat lukta armsvett och jag hade ändå blivit lika knäsvag ^^

(En fråga som inte har med Twilight att göra men som jag nog kan besvara ändå). Var har du köpt din klänning, den blåa menar jag?

Om ni menar den ljusblåa som Nathalie hade på sig så är den köpt i en liten klänningasaffär i Kristianstad för 800 kronor. Om ni menar den lila (som kanske kan se blå ut på bilderna) som jag har på sig så är den från Vila och jag tror den kostade 300-400 kronor.


Här ser ni vilka klänningar jag pratar om! :)

(Slår ihop några frågor här som påminde om varandra). Hur kommer det sig att ni åkte och träffade dem? Vann ni en tävling? Hur fick ni reda på info om allting? Biljetter osv?


Nej vi vann ingen tävling, faktum är att jag hittade en länk till detta eventet inne på en hemsida för Twilightfans.  När jag såg det fick jag stor lust att åka dit och sms:ade mina vänner om det, mest på skämt. Men vi blev så sugna allihop att vi köpte biljetterna och bokade flyget samma vecka :). Vi var lite oroliga först att det inte skulle vara på riktigt, att vi skulle bli lurade på pengar och sådär. Vi tyckte dock att hemsidan och alla villkor verkade vara bra, så vi chansade och det visade sig ju vara väldigt lyckat!

Har du en tvillingsyster, är båda lika besatta av Twilight?


Haha ja, Kim och jag är tvillingar och lika besatta av Twilight! Och väldigt besatta också, precis som Nathalie och vår andra kompis Moa :D Tyvärr hade Kim inte läst böckerna när vi bokade resan så därför följde hon inte med denna gången…

Vad finns det för info om New Moon-eventet i oktober?


Tyvärr är alla biljetter till New Moon-eventet i England redan slutsålt :( Inte ens vi fick tag i biljetter dit. Mitt tips är att ni håller ögonen öppna på alla hemsidor ni kan om fler Twilightevent, det var så vi hittade det. Vet också att det finns människor som kämpar för att få skådisarna till Sverige, så vi kanske har tur snart :D

Detta var ju riktigt kul! Hoppas ni blev någotsånär nöjda med svaren. Tack Nathalie för din ork! Moa och Kim kompletterar säkert oss om vi missat något.

Kram på er!
/ My och Nathalie

Kommentarer
Postat av: Amina

Hej :) Jag vill tacka så jätte mycket för att du /ni tog er tid och svarade på frågorna.

Jag kom på en annan fråga också, vilket gäller sidorna där man kan läsa om olika twilight event.

Har ni några länkar till några av dessa sidor`?

Tack på förhand.

2009-03-29 @ 14:38:55
Postat av: My

Amina - Självklart svarar vi! Bara att fråga på =D Just nu finns det inga klartecken på ett tillängligt event ännu men om du går in på twilightsweden o kollar så dyker det säkert upp något snart. Vet att dom kämpar som galningar med att få skådespelarna till Sverige :)

2009-03-29 @ 14:56:10
Postat av: Julia

Jag blev rätt förvånad när jag såg att ni blivit länkade på twilightsweden faktiskt ^^ kul för er :D

2009-03-29 @ 15:46:05
Postat av: My

Julia - Tack söta du! Det blev jag med kan jag säga =D Dom är ju så stora, blev riktigt glad!

2009-03-29 @ 15:58:02
Postat av: Amina

Jätte kul att ni delar med er. Jag grät själv nästan när jag läste inläggen om när ni träffade skådespelarna. Kan då inte tänka mig hur ni kände

er. Det var bra att ni representerade Sverige , att ni inte stalkade,det fick ju Ashley greene att komma fram till er. Guud vad kul :D

Tack My!

Ha det så bra :)

2009-03-29 @ 16:10:00
Postat av: My

Amina - Delar med mig så mycket det bara går! Alla twilightfans i Sverige kan ju omöjligt gå på eventet så vi som har varit där får göra så mycket vi kan :) Ja det var en helt overklig känsla. Jag har nog inte riktigt förstått det, känns inte som något sånt hade kunnat hända lilla mig från lilla Malmö. Ha en jättefin dag! Kram på dig

2009-03-29 @ 16:15:44
Postat av: Amina

Ja, jag kan ju tänka mig. Istället för att man skall gå runt och vara avundsjuk på er tycker jag att man faktist borde vara glad att någon från Sverige fått detta underbara tillfälle att uppfylla sin dröm och förmodligen många många andras.

Nä nu får jag ta och sluta skriva:D, hoppas att det går bra för dig med allt.

Ha det så jätte bra nu, kram :)



2009-03-29 @ 16:21:51
Postat av: nath

Åh vad fina kommentarer alla ger! :D Amina är urgullig. så glad jag blir. och jag kan lägga till att detta var den bästa helgen i hela mitt liv, jag är liksom avundsjuk på mig själv haha ^^

2009-03-30 @ 13:51:58
Postat av: Sara

Hejsan.

Jag undrar bara hur ni fick vetea om det där eventet i oktober? Har ni någon sida som har all sån information?

Kram

2009-04-20 @ 16:57:15



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0