Allt ni vill veta och lite till!

Hej alla läsare!
Gästbloggaren Moa här:*
Jag satt länge och tänkte på vad jag skulle gästblogga om och vad ni mest skulle vara intresserad av. Och jag kom fram till att ni läser ju främst för att ni relaterar till dessa tre tjejer och då fick jag en idé.

Frågestunder är ju något som förekommer i bloggen då och då men då kanske man inte vågar ställa de mest självklara frågorna eller är det så att de som svarar inte vågar svara fullt ut.

Så nu, utan några frågor, tänkte jag berätta det mesta grundläggande om My och Kim (Liza känner jag inte så pass bra att jag kan berätta om). Det kan ju vara roligt för er som läser om ni vet lite mer vad som finns bakom orden&bilderna och dessutom vill jag dela mina bästa vänner med er så ni ska förstå vilken tur jag haft!



Som tvillingpar är de som natt och dag. Olikheter som att My har bruna ögon - Kim har gröna och att My är kort - Kim är lång och det kanske mest utmärkande att de är tvillingar men inte födda på samma dag.

Men mest olika är de i deras personligheter vilket ni kommer att se nedan. Och ofta har de sina tjaffs, det kan handla om allt från en hårsnodd till en elefant men oftast går det över lika fort, stort som litet. De båda kan säga hårda ord till varandra och ibland händer det till och med att de slår till varandra. Men ändå så gråter de när den andra är borta eller försvarar varandra när någon av dem blir behandlad dåligt - alltså skulle de vara halva utan varandra.



my
 My!

Det är snart 4 år sedan första dagen på gymnasiet var då jag träffade My för första gången. Och hon var den enda tjejen jag kände att jag hörde ihop med i det där klassrummet.

Men jag ska erkänna att min första instinkt var lite rädsla för henne och mina farhågor blev ytterligare förstärkta när jag fick höra att hon var från Oxie (där hade man ju bara hört att bara tuffingar kom ifrån.) Men rädslan grundade väl sig i grund och botten i hennes utseende. Ni har alla sett My och vet vad jag pratar om, vilken tjej blir inte avis och tror att hon är en bitch just p.g.a. av det? Men det är så långt ifrån verkligheten som möjligt och det märkte jag så fort hon öppnade munnen den där måndagen den 15 augusti. Det visade sig att vi hade så mycket gemensamt, framförallt att vi var födda på samma dag.

My är öppen så fort hon lär känna någon. Och hon tycker inte om att vara ensam, hon har nästan alltid folk omkring sig.

Hon älskar datorspel, hon kommer för alltid vara en SIMS-nörd men nu på senare tiden har hennes pojkvän lett in henne på mer blodiga typer av spel som Left 4 dead och liknande.

Och på tal om pojkvänner, dem väljer hon genom intelligens och intressen som första prioritet.

För utseende spelar bara stor roll för My när det kommer till henne själv (då för 4 år sedan låg hon etta på snyggast i ett flertal veckor och jag har nog sett henne utan smink högst 3 gånger under alla dessa år!) Men aldrig har utseendet varit något av det första som tilltalat My när hon möter någon.

Hon dömer aldrig någon. Om någon är elak mot henne eller någon av hennes familj/vänner försöker hon ofta förstå varför den är elak och ofta hittar hon en anledning till att ha överseende med personen. Det är just detta som är My i ett nötskal, hon ger alla en chans.

My har en humor som hon ofta charmar folk med. I många fall spelar hon på sin okunskap om saker och det bjuder hon på.

När man ser My's späda kropp och vet hennes vikt (tvåsiffrig, mer än det säger jag inte) kan man inte tro att hon äter som hon gör. Mat är något av en passion för oss alla 4 och när man inte tror att man kan få plats med mer så finns det alltid plats hos My. Sport har aldrig varit hennes grej, hon springer inte ens till bussen för det ligger inte i hennes natur helt enkelt. Och cykla, det ska vi inte prata om.

När My har fått för sig något så är det så det ska vara och hon litar så pass mycket på sig själv att hon inte säger att hon har fel (om hon nu mot förmodan skulle ha det:D).

My älskar att prata känslor och hjälpa människor med deras problem. Antagligen är det därför hon är inne på kurator-spåret som framtida yrke och jag vet att om jag hade varit en problemfylld ungdom hade det varit en precis sådan som My som jag skulle ha öppnat mig för och delat mina problem med.

Hon har två stora talanger och den första är att sjunga. Den talangen delar hon ju med sin storasyster Liza men använder inte den lika flitigt. Jag hoppas hon någon gång tar tag i det och börjar sjunga för folkmassor, jag ska i alla fall få henne att sjunga på mitt bröllop i framtiden. Den andra talangen är att rita och måla, den fick hon mycket användning för under gymnasietiden då hon gick grafisk design och någon gång i framtiden tror jag säkert hon kommer att använda sig av den igen.

Och om My skulle vara någon i Twilight skulle hon vara Alice - sprudlande, insiktsfull och omtyckt av alla.



- Något som jag reagerade över den där första gymnasiedagen var hur ofta My pratade med sin tvillingsyster, de ringde varandra varje rast och jag började bli nyfiken vem denna tvilling var, var de kopior? -




kim
Kim!

Nej, denna tvilling var varken en kopia utseendemässigt eller i sättet. Kim var dock lika lätt att lära känna och bara efter några gånger hade jag kommit in i gänget de båda sedan tidigare var medlemmar i.

Kim bar på en hemlighet under det första halvåret jag kände henne och jag kommer ihåg nyår 2005-2006 när hon som man modernt uttrycker det "kom ut ur gardroben" i min värld.

På tal om garderob så älskar Kim klänningar. Om man någon gång ska på en fest, helst en stor somrig lokalfest, ska man till Kims garderob. Hon har alla olika former och färger med ett överskott på blommor.

Kim är otroligt ärlig. Vad är det man brukar säga, "man får höra sanning från barn och fyllegubbar" och härmed också Kim. Och det är verkligen något jag uppskattar med henne, hon skulle aldrig ljuga och säga att man såg bra ut eller att hon tycker om en om hon inte tyckte det. Jag tror säkert det finns människor som inte uppskattar ärlighet och därför kan tycka att hon är kall då och då men det är ur deras ögon. Det är bara som hon är och ärlighet borde uppskattas i alla lägen.

Kim älskar uppmärksamhet vilket hon får av många. För det första som slår en med Kim är att hon ser så naturlig ut, hon har det där utseendet som varenda modell skulle dö för. Och när hennes personlighet kantar det kan man inte annat än tycka om henne. Och hon vet precis hur hon ska göra för att charma och locka in människor, det är nästan som en sport för henne.

Och sport, det är väl den enda sport hon utövar isåfall. Med tanke på att My lärde henne cykla så behöver ni inte höra mer..:D

Kim är beroende av sin mobil, om man undrar vad det lilla klicket är som alltid hörs omkring oss är det hennes mobil, mestadels är sms:en från hennes flickvän.

Hon är oftast inte den som pratar känslor med vem som helst men när man väl fått förtroendet har hon en massa att säga. Och man förundras varje gång hur mycket hon känner som hon inte uttrycker med kroppsspråk eller minspel.

Kim har även hon humor, en humor av den mer lite råa typen. Ibland tror man inte att man ska kunna sluta skratta när hon kommer på något.

Och om Kim skulle vara någon i Twilight skulle hon vara Jasper - hemlighetsfull, intelligent och reserverad till hon byggt upp förtroende för en, då vänder det och hon blir en mjukis.

Kim har två stora talanger hon med. Den ena delar hon med sin tvilling och det är att rita/måla, hon gör grymma paintteckningar och med tanke på att hon gick arkitektlinje på gymnasiet är hon även bra på andra sorters målningar. Hennes andra stora talang är att skriva, ett tag under gymnasiet var skriva nästan det enda hon gjorde. Idag är det fortfarande mycket skrivande men kanske har hon avskräckts lite för att My går och snokar efter hennes dagbok (ja, visst är det skoj att hon fortfarande skriver pappersdagbok, inte många som gör det)

Många gånger tänker jag på hur mycket världen skulle behöva en som Kim, jag är helt säker på att med hjälp av hennes ord, en av hennes meningar på ett papper, så hade alla stannat upp och lyssnat.


Och är det något jag är säker på med dessa tvillingar är det med deras envishet och kämparglöd har de båda förmågan att flytta berg och ingen som känner dem skulle bli förvånade om de en dag förändrar världen.


Hoppas detta var något läsbart och att det var underhållande info om era favoritbloggerskor :D
Nu tackar jag för mig, alltid lika roligt att skriva här!

Kommentarer
Postat av: Julia

Gah, ni verkar vara så himla gulliga allihop! Ni kan skatta er lyckliga som har varandra! :D Extra kul att läsa om själva tvilling-delen så att säga, tycker sånt är coolt :) jättekul att få veta mer!

Jösses, det är väl runt tredje gången jag kommenterar här idag, haft en riktig nörddag och suttit framför datan hela dagen... Fast vem försöker jag lura, är alltid en nörd ;) NU ska jag sova.

2009-05-07 @ 00:25:32
Postat av: Diana

Jättesött skrivet! Vart kul o läsa! Tjejen skaffa du med en blogg, då e duktig på o skriva o på att locka en "att forsätta läsa"!!

2009-05-07 @ 01:16:27
Postat av: Sofie

Å vad bra skrivet.. Som Julia har skrivit, ni ska vara väldigt lyckliga som har varandra!! :)

2009-05-07 @ 06:44:38
Postat av: Marina

Vad kul att läsa och så himla fint skrivet! Roligt att läsa om dem från någon annans perspektiv, superbra idé, ni är precis som jag tänker mig :)

2009-05-07 @ 07:00:33
Postat av: I´m a devil angel in the world

Gud vad bra inlägg, nu känner man liksom dem bättre!

2009-05-07 @ 19:32:14
Postat av: anna

Det var helt fantastikst lästbart moa, skit bra skrivet!!!



kram anna

2009-05-07 @ 21:02:29
URL: http://enoka.blogg.se/
Postat av: Malin

Ååhhh... Jag är alldels rörd. Vad fint skrivit! Och jag som inte ens känner er. Åkte in här på ett bananskal för något år sen och har vatt fast sen dess =)

2009-05-07 @ 21:48:17
Postat av: moa

åååh tack så himla himla himla mycket, blir helt överrumplad av hur fina ni är. nu kommer jag somna med ett leende på läpparna:*!

2009-05-07 @ 22:52:12



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0