prinsessiga bakelser

Idag har det inte hänt alltför mycket... Jag har haft migrän-känningar hela dagen och mått lite illa så jag har mest småplockat lite hemma och vilat lite. Älsklingen däremot var som vanligt ute och for med pappa på lite olika rundor. Caner var ledig idag och passade på att ha lite kvalitetstid med papps.

Vid 16tiden kommer en älskling och en pappa in genom dörren då Caner lovat att göra middag åt honom. Lilla pappa <3 Det blev turkiska köfte, hemmagjorda pommes, sallad och tunnbröd, mums!

Pappa och Caner kommer så himla bra överens och har alltid så kul tillsammans. My bestfriend säger pappa till honom hela tiden, naw <3

pappa och jag på midsommar 2010

 

pappa och Caner i somras utanför Ullared



Imorgon ska vi ha lite mysfika med några vänner så jag passade på att göra lite kakor ikväll för att fördriva tiden lite. Det blev små prinsess-bakelser som blev uuurgoda! Så himla söta och enkla att göra (även om det tar lite tid)



Så här gjorde jag:

Jag använde mig av en färdigbotten (var lat, skyller på huvudvärken) och tryckte ur små cirklar med hjälp av ett litet dricksglas. Sen bredde jag ett lager hallonsylt på den lilla runda bottnen.

 



Nästa moment var att få vaniljkräm ovanpå sylten utan att det vare sig skulle gå i sönder eller kladda så jag spritsade med en spritser (med liten tyll) ett lager marsan, vaniljkräm.



Sen satte jag ett lock på det hela och smetade ut ett lager grädde över hela bakelsen.

 

...med hjälp av ett litet större dricksglas mätte jag nu ut cirklar i grön marsipan och klädde bakelserna med.



Nu tyckte jag att dom såg ut som små fotbollar så jag letade fram röd karamellfärg och försökte mig på att färga lite av den gröna marsipanen rosa och det gick finfint! Med hjälp av 3små cirklar (matskedsmått) gjorde jag små rosor, tryckte ett litet hål med en penna i bakelserna så att rosen kunde få ett fäste och tryckte i.

Voila!


Nu har jag och älskling myst med varsin bakelse druckit turkiskt te och ska se lite på tv innan Fredagskvällen är slut



<3 Perfekt Fredagskväll <3

Kram på er! Liza

Kommentarer
Postat av: Um Maymona

dem såg jättegoda ut, måste testa! =)

2012-01-11 @ 22:39:01
URL: http://ikiwiberries.wordpress.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0