sminkguide!

Ingen har frågat om det men jag bjuder på det ändå!
En liten smink-guide! Den korsar säkert jättemånga regler och jag gör säkerligen allting i fel ordning men det är iafl på mitt sätt och det är det bästa sättet för mig ^^


Ett litet osminkat öga som ser jätterädd ut för vad som komma skall. Noppat ögonbrynen.

Ett öga som fått foundation och consealer över hela sig.

Ett öga som fått sina ögonbryn ifyllda med brun penna och ögonfransar vita som bas.

Nu kom den svarta färgen!

Lösögonfransarna fick komma på också!

En orange/guldig skimrande skugga läggs över halva locket.

En svart/brun ögonskugga läggs precis som det ser ut (jag gör allting med fingrarna, ajabaja my)

Ett vitt, glittrigt skimmer läggs i ögonvrån tsm med en vitpenna.

En flytande svart eyeliner läggs under ögat. Och om jag ser en glipa mellan ett par ögonfrasnar så målar jag helt enkelt dit någon frans, det ser inte så farligt ut som det låter :D kan bli riktigt snyggt.


TATAAAAHH!! 45 minuters sminkning med lite avbrott, woow


nu är det dags för håret! dock har jag ingen guide för det, min ork är för liten. Får ta det en annan gång :D


För de som undrar vad jag använder för smink så är det allt ifrån ögonskuggor från veckorevyn-tidningar, ögonskuggor från makeupstore, HM eyeliner, foundation från TURKIET som lisa köpt (den är sjukligt täckande precis som teatersmink men jag tar brunpuder över så det inte ser så kakigt ut). Sedan använder jag inga borstar alls (förutom rouge, brunpuder) då har jag en stor från HM. För att sätta dit ögonskuggor o allt det så använder jag mitt kära lilla pekfinger, får inte till det när jag använder skumma borstar :)

Kram
My


tataaaah

Kommentarer
Postat av: Mami

Så fin du blev gumman...



Mami som varit på jobb sedan kl 7 i morse o är här ännu...fast bara en timme till....

2010-03-20 @ 18:46:49



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0