Hälsosamt

 
Här postar jag lite matbilder som jag frossat i mig de senaste dagarna :)
 
Det är lite roligt när man tänker efter, när man var mindre så postade man bara bilder på kläder och liknande, nu har jag däremot kommit på mig själv med att fotografera allt jag äter, haha!
Det är väl så att man avancerar vidare när man blir äldre, undra vad jag fotar om 5-10 år :)
 
 
Detta är bilder som fortsätter mig att sporras i att äta mer hälsosamt. Jag är ingen träningsgalning och på helgerna får jag lov att äta godis (dock i realistisk mängd), men mina nya val har gjort att jag känner mig jättemycket bättre.
 
Första dagarna jag började så kände jag mig yr och mitt sockerberoende var helt ur balans. Idag har jag nästan inget sockerbehov, dock känner jag på Måndagen efter en helg då jag får lov att äta litegrann att jag kan få lite cravings men det gäller att veta om det, erkänna det för sig själv och sedan bearbeta det utifrån situationen. Vet jag om att mina cravings kommer från helgen så har jag kontrollen att hindra det och det hjälper mig mentalt mycket enklare.
 
Jag är ute efter att må bra och redan efter en vecka av hälsosam mat så kände jag mig mentalt jättealert, pigg och vaken. Jag behöver nästan aldrig vila under dagarna, att somna medans man ser på tv händer inte längre, min kropp har blivit mycket slätare och jag har blivit mer nöjd med mig själv och hur jag känner mig.
Jag har som sagt aldrig vägt mig eller mätt mig men märker skillnad på kläderna som jag äger, allt detta bara efter att äta bättre! Helt fantastiskt.
 
Hade kunnat skriva mer om hälsosamma tips och mat, vill ni det så säg gärna till :)
 
Ha en underbar Onsdag allihop!
 
Kram
My
 
 På bilderna:
bild 1: Jordgubbssmoothie gjord på bara jordgubbar och vatten (mättar något otroligt)
bild 2: Mina älskade flingor (rågringar utan socker!) med färska jordgubbar, mellan mjölk, valio yoghurt Olo (skitgod) och citronvatten
bild 3: sallad med gurka, tomar, paprika, majs, salladsblad, fetaost, olivolja
bild 4: min lunch från idag faktiskt, fitnettciabatta gjord med pumpafrön/linfrön/etc kalkon, ost, currydressing (to die for), pistagenötter och naturelle osaltade cashewnötter och ramlösa äpple.
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0