Burritos

Vi gjorde en snabb och jättegod middag igår! Ett alternativ till den vanliga tacosen och minst lika gott!

Strimla lövbiff och stek det tillsammans med en gul paprika (eller vilken färg ni vill) och blanda ner en påse Burrito spicemix (finns vid tacokryddorna), lite majs och 0,5dl vatten. Jag skar även ner lite chili men det beror ju lite på hur stark/mild man vill ha det.

Köp färdig guacamole eller gör egen!

Jag gjorde en egen på: 2 avokado, 3klyftor vitlök, en halv lök, en sked sambal oelek, lite citronsaft, 1/5dl yoghurt och en halv tomat. Mixa väl och kyl.

Ta lite kött, sallad, tomat, tacosås (färdig på burk) och guacamole på ett tortilla bröd, vik ihop och ät!

Jätte gott alternativ till den vanliga tacosen!

 

 


Nu ska jag iväg på lite ärenden innan My och jag ska hem till pappa och vänta på Kimme som kommer hem
Idag!! :D

Det blir lite fika och lite mys <3

Kram Liza


 


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0