möllan

för ca 3 år sedan flyttade vi in till malmö
då fick vi en underbar vindsvåning möllan med öppen planlösning
den lägenheten var något av det finaste jag har bott i, jag saknar den jättemycket ibland
allting var så nytt och fint med alla sluttande tak och möllan är en av malmös finaste delar enligt mig
överallt på möllan finns det orientaliska restauranger, butiker med vattenpipor och falaflar.
på torget och längs med alla bakgator finns det pubar och när sorlet blandar sig med sommarluften och de små butikerna som ställer ut sina frukter längs med husväggarna så känns det som medelhavet

image5761

utsikt från vardagsrumsfönstret

image5763

om sommaren blommade körsbärsträden på gården. mot slutet föll alla blommor av och just det året så hände det när malmö var lite blåsigt. när jag kom hem den morgonen blåste det rosa varma vindar över hela gården
det måste ha varit det finaste ögonblicket i mitt liv

image5765

image5764

hela marken var täckt med rosa blommor. där fanns syréner med, lila och vita och en massa klängväxter längs med muren som ramade in gården, på murarna klättrade det alltid katter.

image5762

ännu en utsikt från vardagsrumsfönstret


image5760

utsikt från hallen, fönstret vette ut mot gården och där inne samlades alltid allt ljud från bilarna som körde längs med gatan. ljudet studsade och blev tillslut till ett litet ljummet sus, det var fint o lyssna på när man smög ner under sommarnätterna. tittar ni noga så ser ni nog en sne skorssten, den tittade jag alltid på från mitt sovrumsfönster.. den såg så otroligt rolig ut, som något från lustiga huset.


imorgon ska jag visa er hur lägenheten såg ut, inuti då.. har inte bilderna här och nu ska jag sova

godnatt! / kim




Kommentarer
Postat av: josefin

underbara bilder!

2008-04-19 @ 12:03:35
Postat av: sanna

vilka vackra bilder!

2008-04-19 @ 19:10:36



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0