Middagstips

Då jag bestämt mig för att börja äta mindre godis, äta mer fettsnålt och nyttigt så ändrades en hel del i vår meny här hemma.. haha. Mindre halvfabrikat och mer grönsaker.

Ett av nyckelorden i vår matlagning är att det ska vara snabbt att göra! Allt som tar mer än 20minuter är bannlyst från vårt kök på vardagrana.. haha. Jag jobbar ju butikstider och är inte hemma förrän vid 20tiden om kvällarna och att stå en längre tid i köket då är inte så inspirerande :)

Här är en maträtt som innehåller nästan ingen fett alls och är grymt kalorisnålt! Gott är det dessutom! Mums!

image4824

Det enda du gör är att börja med att knaperstek lite bacon och låt det torka av. Hacka en lök och stek den, häll i en burk krossade tomater, en skivad paprika, lite svamp och en skvätt soja. Ibland har jag även i en kött-buljongstärning. Krydda som ni vill. Jag har i Oregano och Grillkrydda. Koka pasta och voila!

Serverad och klar!

image4823

Denna tar ca 15minuter att göra och är faktiskt riktigt gott!

Kram Liza

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0