Barbies

Satt och sökte på bilder och hittade lite barbiebilder.. jag var knappast ensam om att vara barbietokig som liten.
Som små satt jag, My och Liza i timmar och lekte med barbies.. vi byggde upp stora hus och klädde om dom varenda kvart. Men eftersom att det skiljer 6 år mellan oss så fick Liza en period då hon tyckte att hon var för stor för att leka med barbies med sina tvillingsystrar.. så då lekte My och jag själv.

Jag blev speciellt fascinerad av de där installationerna som fanns på stora leksaksvaruhus. Där det fanns exklusiva barbies, vissa med olika ursprung som asiatiska barbies.. afrikanska barbies osv. och även finare disneybarbies.
Hittade lite bilder, blir så salig. Visst kommer ni ihåg?
Jag har tittat på lite nyare barbies och en hel del ser inte alls ut som om gjorde förr..det är lite tråkigt tycker jag. Enligt mig var dom finast på min mammas tid.. runt 60-70.. då dom hade en tjock ögonfransrad ovanför ögat :) Åhh

image5337

image5338

image5339

image5340



image5342

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0