Magiska systrar

Jag såg den klassiska filmen "Magiska systrar" igår på tv. Vet inte hur många gånger jag har sett den men det slår mig varje gång hur söt den är (och hur bra Sandra Bullock och Nicole Kidman är).
Här är en av dom första scenerna i filmen.
Sally Owens (sandra bullock) gör en trollformel när hon är liten som gör att hon endast kan bli kär i en man med väldigt udda egenskaper (t.e.x att han ska ha ett grönt och ett blått öga). Hon vill inte bli kär och därför tror hon att det är omöjligt att det kommer kunna finnas en sån man för henne senare i livet.



Men senare så kommer denna man till henne och hon börjar gråta (jag också haha såklart ^^) och jag älskar deras dialog. Kunde inte hitta den på youtube dock =/

Sally Owens: [to Gary] The reason you're here and you don't know why is because I wished for you.
Gary Hallet: Curses only have power when you believe them. And I don't.
[walks away, pauses then turns to Sally]
Gary Hallet: You know what? I wished for you too.

mahhh, fint <3

Mer gullefilmer åt folket!

/ My

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0