Gekås

Imorgon blir det Ullared för alla oss! woho!
Ska bli himla roligt att shoppa loss och få en liten utflykt.
Det tar cirka 3 timmar att köra dit så vi får gå upp tidigt så vi hinner vara där en lagom lång tid.

Gekås heter stället och för dom som inte vet vad det är för något så kan jag berätta att det nog är ett utav sveriges mest välbesökta varuhus. 3,7 miljoner besökare per år.

Dom har haft en rekord dagskassa (vad dom tjänat på en dag) som låg på 20,7 MILJONER kronor.
De har 5000 varuvagnar att hyra ut och 2000 parkeringsplatser.
Deras skivförsäljning är störst i Sverige samt godisförsäljning (och då är det ändå mest känt för sina billiga kläder).
Och om det inte kommer en lastbild med påfyllning av varor var tionde minut så skulle varuhuset varit helt länsat på två arbetsdagar. (PHEW!)

Imorgon ska vi dit! Tur att vi tycker om att trängas :)



/ My

Kommentarer
Postat av: Kim

Go GeKås! Det är både kul och mysigt där, trots alla människorna. Ett tips är att ALDRIG åka upp en helg för då kommer man fan inte fram nånstans. På vardagarna är det lagom mycket och man kan gå lite i sin egen takt :) Good luck!

2008-11-27 @ 17:53:37
URL: http://kimzor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kläderna är skitfula där och jag får panik när jag ser alla bonnar

2008-11-27 @ 23:09:56
Postat av: magdalena

Jag ska dit imogron!

2008-11-28 @ 21:40:05
URL: http://smultronros.webblogg.se/
Postat av: My

anonym - Jag hittade inte så mycket kläder i min stil där heller :) bara en enfärgad kofta och det funkar ju bra. Haha då förstår jag om du inte åker dit igen. Lär väl bli ett besök till för min del till sommaren, en hel del billiga elektronikprylar och hygienprodukter! kram

2008-11-28 @ 22:06:44



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0